A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.
A Scania és a Siemens közötti együttműködés eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek. A Scania tehergépkocsi tesztelése hamarosan megkezdődik a Siemens két kilométer hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az áramszedő Németországban fog rákerülni. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában beépítsék az elektromos hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé a rendszer, aminek működését a Siemens tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni, írja a vg.hu.
„A felsővezetékes tehergépkocsik leginkább a gyakran használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.
A projekt részeként teljes egészében elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.
A Scania ugyanakkor olyan hibrid meghajtáson is dolgozik, amelynek elektromos áramelllátása kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az elektromos energia felhasználásával is közlekedhetnek.