Felvillanyozódtunk a Párizsi Autószalonon: a jövő elkezdődött

Az idei Párizsi Autószalonon az elektromos koncepciók állnak a reflektorfényben, ami a szakértők egy része szerint a Volkswagen-dízelbotránynak és az akkumulátorárak csökkenésének is köszönhető.

A gyártók és a befektetők is úgy látják: a jövő elkezdődött. Az egymást érő bejelentések az úttörők, a Tesla és a Renault-Nissan házatáján is nyugtalanságot keltenek, hiszen egyre nehezebb lesz megvédeni piaci pozícióikat. A Volkswagen is kész arra, hogy a tavalyi károsanyag-kibocsátási tesztes botrány után új fejezetet nyisson. A német óriáscég Párizsban mutatta be új elektromos teveit. A nulla károsanyag-kibocsátású I.D. gyártását már 2020-ban elkezdik, útjára indítva ezzel az innovatív elektromos járművek új generációját.

– A következő években világszerte folytatódnak a dízelfejlesztések. Sokfelé még dízel alapú a piac, ahol van perspektívája az üzemanyag-takarékos megoldásoknak. A benzines koncepció is fejlődik. Ám azt hiszem, hogy az elektromos autók állnak majd a reflektorfényben, ez az, ami az igazi változást jelenti. Nem csak technológiai értelemben, fogyasztóink életstílusát illetően is – magyarázza Jürgen Stackmann, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja.

A Párizsi Autószalonon debütált a GM Opel jelvénnyel, Ampera-e néven Európába érkező elektromos autója. Tavasztól már kapható is lesz a jármű, és első lehet az elérhető áron kínált, 320 km hatótávú villanyautók sorában. Hamarosan Magyarországon is kapható lesz az új, 94 amperórás akkumulátorral felszerelt Renault Zoé. A Párizsban bemutatott 2017-es modell már 400 km-es hatótávot ígér. Az akadályok ellenére egyre nő a villanyautók piaca – mondják a szakértők.

– Egyre többen látnak fantáziát az elektromos autókban. Látják, hogy olcsóbb a működtetés, az állami támogatásoknak köszönhetően néha még maga a jármű is, szóval életképes megoldásnak tűnik. A környezetvédelmi szempontok és a gazdaságosság is előtérbe került. Egyre fontosabb az autómárkáknak, hogy olyan modellel rukkoljanak elő, amely megállja a helyét a piacon – mondja Alex Goy, a theroadshow.com főszerkesztője. Eközben a Tesla feldúlta a prémiumautók piacát a Model S-sel. A Zoéval egyszerre debütált sportkocsiból már 130 ezer darabot értékesítettek. A siker azt bizonyítja, hogy a vásárlók hajlandóak megfizetni a magasabb árat egy olyan villanyautóért, amely egy töltéssel 425 kilométert gurul. Persze akárcsak a Tesla, a többi gyártó is azon dolgozik, hogy minél több ponton létesítsen e-töltőállomást.

– Szupergyors töltőállomás-hálózatunkkal a hosszabb utazás is megoldható. Mi nem pusztán egy elektromos autót ajánlunk a vásárlóknak, hanem egy teljes ökoszisztémát – állítja Charles Delaville, a Tesla France PR-igazgatója.

Az akkumulátorok feltöltése azonban még mindig jóval hosszadalmasabb, mint egy benzinkúti tankolás, ráadásul nem mindenütt van erre lehetőség, ami nagy korlát – mondják a fanyalgók. Az e-kocsik mellett természetesen hagyományos robbanómotor-meghajtású járművekkel is találkozhatunk a Párizsi Autószalonon.

– Megmarad a robbanó motor új autók esetében is, meg hát régiek is megvannak még. Ha itt körbenézünk, némelyik kocsi úgy néz ki, mintha már veterán lenne, ami igencsak furcsa. Szóval együtt tudnak élni az elektromos, az önvezető, a robbanómotoros meg a hagyományos, rendes autók. Mindegyik számára lesz hely az utakon – mondja Alex Goy. Az elektromos járművek eladási statisztikáit gyűjtő adatbázis (Electric Vehicle World Sales Database – EV-Volumes) szerint 2016 első negyedévében 42 százalékkal több villanyautót értékesítettek a tavalyi év azonos időszakához képest. A Párizsi Autószalon október 16-ig zárja kapuit, írja az euronews.com. 

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.