A Royal College of Art diplomamunkái minden évben érdeklődők sokaságát vonzzák. Talán a Vehicle Design diplomamunkái örvendenek a legnagyobb sikernek, fontos megismerni, mit tartanak a jövő tervezői a fenntartható és zöld járművekről, milyen irányvonalakat jelölnének ki.

Fenntartható és futurisztikus személygépkocsik

A Royal College of Art diplomamunkái minden évben érdeklődők sokaságát vonzzák. Talán a Vehicle Design diplomamunkái örvendenek a legnagyobb sikernek, fontos megismerni, mit tartanak a jövő tervezői a fenntartható és zöld járművekről, milyen irányvonalakat jelölnének ki.

Jonathon Henshall egy futurisztikus modellt álmodott meg a környezetkímélő vezetés jegyében. Célja egy olyan autó megépítése volt, mely mind a gyártók mind a fogyasztók számára egyértelműen zöld képet sugall. A konstrukció karosszériája négy darab hajlított falemezből és szövetből áll. A szövetet gyantával vonta be, így az megfelelő védelmet nyújt a vezetőnek esős időben is. A meghajtás elektromos motorral történik. Véleménye szerint a fenntarthatóság vizsgálatakor a tervezők legfőbb feladata egy olyan main stream design  megálmodása, melyről a fogyasztóknak rögtön a környezetkímélő vezetés jut eszükbe. Diplomamunkája természetesen prezentáció, kitűzött céljainak megvalósításához további kutatások szükségesek.

Hong Yeo modellje is igazán különleges, ő a régi, 50-es évekhez kapcsolódó Lego inspirációjából dolgozott. Célját és üzenetét így fogalmazta meg:

“Őszinteség, egyszerűség és szociális felelősségvállalás. A fenntarthatóság elérése érdekében új felfogás szerint építettem meg a konstrukciót. A gyártók mostanában a legújabb technológiával tömik tele modelljeiket, ahelyett, hogy a régebbi, évtizedek óta működő és használható megoldásokat részesítenék előnyben”.

A modulokból felépülő egyszerű Lego jármű egyszerűbb gyárakban vagy akár otthon is összeállítható lenne, ezáltal is csökkentve a környezetszennyezést.

Ajánlott tartalom

Nem teljesült tavaly az elektromos autók piaci részarányára megszabott brit előírás

Az eladások jelentős emelkedése ellenére nem teljesült tavaly az elektromos autók minimálisan elérendő piaci részarányára megszabott brit kormányzati előírás. A brit közlekedési miniszter ugyanakkor hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy 2030-tól nem lehet belsőégésű motorral működő új személyautókat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.