Fiat 500 – benzinmotorral a környezetvédelemért

Ritkaság, hogy egy hagyományos benzinmotor is szóba kerül a környezetvédelem témakörében. A Fiat 500 TwinAir motorja azonban tényleg figyelemre méltó.

A Fiat 500 az egyik legmutatósabb, legszerethetőbb kisautó Európa útjain – de vajon mi köze van mindennek a környezetvédelemhez? Egyszerű: az eladhatóság. A sorozatban tavaly bevezetett, 900 köbcentiméteres TwinAir motor egy sor elismerést begyűjtött már: a kéthengeres benzinmotor a méretcsökkentés (azaz a kisebb lökettérfogatú, de jobb hatásfokú motorok bevezetése) iskolapéldája, és modern technológiáinak köszönhetően jelenleg ez a világ legkisebb széndioxid-kibocsátású, sorozatgyártású benzinmotorja. Kilométerenként mindössze 92 gramm CO2-t juttat a légkörbe, vagyis már most túlteljesíti a 2020-ra előre vetített, európai uniós normát.

fiat 500
Egyébként a Fiat 500 többi motorjára sem panaszkodhatunk, a teljes modellpaletta eladások szerint súlyozott emissziója (amelyben így értelemszerűen nem dominál a közelmúltban bevezetett TwinAir motor) mindössze 116 g/km. A kis háromajtós tehát hitelesen lengeti a környezetvédelem zászlaját, de nem is vádolhatja senki képmutatással: az általa képviselt Fiat gyártja ugyanis a kontinens második és negyedik legtakarékosabb modellcsaládját (Panda, illetve Punto) is, ráadásul a cég a márkák közötti széndioxid-versenyt is megnyerte, immár zsinórban negyedik éve. Fontos, de száraz és unalmas adatok ezek – az átlagember számára biztosan könnyebben értelmezhető náluk a Fiat 500 sármja, az ökológiai előnyök meg majd jönnek vele, kiegészítőként.

Ajánlott tartalom

Alstom használt villanymozdonyokat tesztel a MÁV-Start

Alstom gyártmányú használt villanymozdonyokat tesztel a MÁV-Start utasok nélküli próbaüzem keretében, sikeres tesztelési időszakot követően köthető meg a szerződés az összességében 27 darab (15 azonnal és 12 opcionálisan lehívható) mozdony lízingelésére - közölte a MÁV kedden az MTI-vel.