Hosszú engedélyeztetési procedúra után június 14-én kezdték el a konkrét építési munkákat Budapest első nyilvános földgáz üzemanyagkútján a Kőbányai úti MOL töltőállomáson. Ez lesz az ország harmadik nyilvános töltőállomása, ami még nem hangzik valami jól, de harmadik lépésnek nem rossz.
Sajnos ólomlábakon lépdelünk, a földgázüzemű közlekedés hazai sorsa kicsit abszurd írja az autopro.hu. Minden feltétel adott, mégis a régióban mi állunk a legrosszabbul, például Cseh- és Lengyelországban 30 körüli a nyilvános töltőállomás. Nézzük, mik azok a feltételek, amelyek rendelkezésünkre állnak: Az autósok nem félnek a gáz üzemanyagtól. Körülbelül 260 LPG töltőállomás működik, a PB gázos átalakítások, a közlekedés népszerű. Hivatalosan vásárolhatóak a gyárilag CNG-re előkészített járművek, sőt még a használtautó kínálatban is feltűnnek. Jogszabály van az átalakításokra, elvétve történik is néhány hivatalos átalakítás a gázszett szerelőknél. A CNG – mint üzemanyag – 2010. január 1-től jövedéki adómentességet élvez. Nagy múltja van hazánkban a CNG közlekedésnek, a Főgáz 1989-ben (!) telepített először belső kutat, Debrecenben már sajnos csak múlt időben, de Szegeden ma is városi buszok járnak ezzel az üzemanyaggal, nagyban csökkentve a széndioxid és szálló por szennyezést.
Igaz, hogy csak kettő van az országban, de 1994 óta nyilvános CNG kút működik, nem beszélve a gázszolgáltatók saját gépjárműparkjukhoz létesített kutakról, tehát az üzemeltetéssel kapcsolatban komoly tapasztalatok vannak.
A földgázvezetékek 98%-ban behálózzák országunkat, így az üzemanyag elérése szinte mindenhol megoldható. (Olasz- és Németországban ahol körülbelül 800 CNG kutat találunk, nincs kiépítve így a hálózat) Nem elhanyagolható tény, hogy a A CNG üzemű motorok már ma teljesítik a 2012. december 31-én életbe lépő EURO 6 előírásokat, amely a dízel üzemű járműveknek komoly kihívás.
A teljes cikk itt olvasható.