Idén folytatódik a tavaly elkezdődött nagy sikerű Lakcímke kampány, amelynek kampánynyitó eseményét az Energiatakarékossági Világnapra időzítették. Az Energia Klub programja egyedülálló, hiszen a legnagyobb, legkomplexebb országos eseménysorozat az energiahatékonyság és a lakossági szemléletformálás területén.

Folytatódik a nagy sikerű Lakcímke kampány!

Idén folytatódik a tavaly elkezdődött nagy sikerű Lakcímke kampány, amelynek kampánynyitó eseményét az Energiatakarékossági Világnapra időzítették. Az Energia Klub programja egyedülálló, hiszen a legnagyobb, legkomplexebb országos eseménysorozat az energiahatékonyság és a lakossági szemléletformálás területén.

Az Energia Klub azt a célt tűzi maga elé, hogy hosszú távon javuljon az épületek energiahatékonysága. Ehhez járul hozzá a Lakcímke kampány, az épületek energiatanúsítványának minél szélesebb körű megismertetésével és társadalmi elfogadtatásával.

Amikor klímavédelemről és a kibocsátások, illetve az energiafogyasztás csökkentéséről beszélünk, legtöbbször elfelejtkezünk arról, hogy energiafelhasználásunk 40%-áért épületeink a felelősek. Cseppet sem mindegy tehát hogyan élünk otthonunkban.

Idén január 1-től az új építésű ingatlanok használatba vételéhez illetve bérbe adásához már kötelező az energiatanúsítvány. Az Energia Klub által lakcímkének keresztelt tanúsítvány a háztartási berendezések címkézéséhez hasonlóan mutatja meg, hogy lakásunk A+-tól I-ig milyen kategóriába esik.

“A szabályozás célja, hogy hosszú távon javuljon az épületek energiahatékonysága” – foglalta össze Szaló Péter szakállamtitkár a Lakcímke kampány fővédnökeként, azaz a NFGM nevében. Az államtitkár újságírói kérdésre hozzáfűzte, hogy a gazdasági válság két szempontból is rávilágít a takarékosság jelentőségére. Egyfelől közös érdek, hogy a lakosság takarékosan használja az energiát – és a kampány erre is sok jó tippet ad –, másfelől pedig, azokat a beruházásokat kell ösztönözni, amivel további megtakarítás érhető el. Ezen intézkedések járulékos hasznai a foglalkoztatás, az energiafüggőség terén is vitathatatlanok.

“Az Energia Klub által 2008-ban indított országos Lakcímke kampány közvetlen célja az energiatanúsítvány minél szélesebb körű megismertetése és támogatása” – mondta ismertetőjében Király Zsuzsanna, a projekt vezetője. A szervezet munkatársa hozzátette, a kampánnyal azt kívánják elérni, hogy minél több család ismerje fel az energiatakarékosság és energiahatékonyság jelentőségét, majd lehetőség szerint valósítsák is meg a tanúsítványban javasolt beruházásokat, illetve a lakásvásárláskor kérjék az energiatanúsítványt. Az érdeklődők a kampányban hasznos és praktikus tanácsokat kapnak ahhoz, hogyan lehet otthonunk értékét és komfortját növelni úgy, hogy energiaszámlánk és a környezet terhelése egyszerre csökkenjen.

Ajánlott tartalom

Mol: a cég leányvállalata a pakisztáni energiaszektor jelentős szereplője

A Mol leányvállalata a pakisztáni energiaszektor jelentős szereplője: kulcsszerepet játszott az ország kutatás-termelési ágazatának kiépítésében, két és fél évtizede nagyban hozzájárul az ország energiabiztonságához. A Mol-csoport 100 százalékos tulajdonú leányvállalataként meghatározó a cég nemzetközi portfóliójában, és teljes szénhidrogén-termelésének mintegy 7 százalékáért felel - közölte a társaság az MTI-vel csütörtökön abból az alkalomból, hogy fennállásának 25. évfordulóját ünnepli idén a Mol Pakisztán.