Fontosnak tartják az energiahatékonyságot a háztartási gépek vásárlói

Az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont a háztartási gépek vásárlói számára a MediaMarkt felmérése alapján.

Az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc idén márciusi kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka – főleg az idősebbek és a budapestiek – az energiahatékonyságot nevezték a legfontosabb a szempontnak vásárlási döntésüknél. A teljesítmény (10 százalék), a gyártó (9 százalék), a gépek mérete (6 százalék), színe és dizájnja (1-1 százalék) a következő szempontok. A válaszadók 85 százaléka az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna, 62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak. A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat. A MediaMarkt reprezentatív – nem, korosztály, végzettség és lakóhelytípus szerinti – kutatása 2017 márciusában készült ezer, 18-59 év közötti vásárló online kérdőíves megkérdezésével.

Ajánlott tartalom

Hogyan válasszak TV állványt otthonomba?

A nappali központi eleme szinte minden háztartásban a TV és az ahhoz tartozó multimédiás eszközök – a hifi, játékkonzol és még sok más elektronikai eszköz. Az otthon töltött idő egyre fontosabb és értékesebb, sőt, az otthoni munkavégzés miatt most még több időt töltünk otthon, mint valaha. Ezért is fontos, hogy a szabadidő és a hétvégék helyszíne egy rendezett és otthonos hely legyen!