Forgalomban zümmögő

Mi az ideális városi jármű? Hát a robogó, vágják rá a praktikum jelenben élő hívei. Ugyan, a villanyautó, lelkendeznek a környezettudatos futuristák. Na, akkor ezt tessék figyelni, mosolyog erre a Honda…

Az elektromos meghajtású robogó önmagában nem újdonság, csakhogy a legnagyobb gyártók eddig távol maradtak ettől a műfajtól. Ez pedig az e-járművek iránt napjainkban tapasztalható rajongás fényében csak egyet jelenthet: nem érezték még magukat késznek arra, hogy nevükhöz méltó színvonalú villamos termékkel álljanak elő.
Ezért volt rendkívüli jelentőségű a Honda bejelentése, hogy megkezdi elektromos hajtású városi robogója, az EV-Neo kereskedelmi lízingelését. A környezettudatos jármű apró szépséghibája, hogy egyelőre csak Japánban elérhető, ráadásul 2011 első negyedévében ott is csak a Honda tesztprogramjában résztvevő vállalatoknak. Áprilistól aztán szabad a vásár a közhivatalok, vállalatok és vállalkozások számára – az EV-Neót ugyanis kifejezetten üzleti felhasználásra tervezték.

Már kialakítása is a futárszolgálatok és áruszállító cégek igényeihez igazodik: hátul alacsony, széles tálcát találunk, ami húsz kilóval terhelhető, így nem csak szusi-futárok, de újságkihordók vagy kertészek is kihasználhatják a Honda Insight hibridautó technológiáját alkalmazó villanymotor robbanékonyságát – az ötvenes robogókat idéző teljesítménye mellett az EV-Neo forgatónyomatéka egy modern 125 köbcentis motoréhoz mérhető, csak már jóval alacsonyabb fordulatszámon jelentkezik. Ez az egyik nagy, mellette szóló érv: elektromos meghajtással úgy lehet kilőni a lámpától, mint semmi mással. Márpedig minél gyorsabban végeznek a kiszállítással, annál több idő jut a regenerálódásra – motorosnak és motornak egyaránt. Az egymázsás apróság szükségszerűen kisméretű akkumulátora gyorstöltővel 35 perc, normál (Japánban 100 V) hálózatról 3,5 óra alatt tölthető fel teljesen.

Hiába meggyőző a konstrukció, a Honda józanul csupán ezer EV-Neo hazai értékesítésével számol évente. Az infrastruktúra (Japánban egyébként nem is olyan bántó) hiánya mellett a robogó átszámolva egymillió forintos nettó ára is lelohaszthatja az érdeklődést – különösen, hogy további nettó 90, illetve 280 ezer forintba kerül a kétféle töltőrendszer. 46 ezer forintért viszont a gyalogosbiztonságot nagyban javító zajgenerátor is megrendelhető az egyébként nesztelenül suhanó járműhöz. Ez 28 km/óra sebesség alatt mesterséges berregéssel figyelmezteti a járókelőket – hiába, ha a felvevőpiac már-már készen áll is az elektromos járművekre, a nagyközönségnek még meg kell szoknia létezésüket.

Ajánlott tartalom

Februárban csaknem kétszer annyian béreltek MOL Bubit, mint egy évvel ezelőtt

A februári jó időjárás miatt csaknem kétszer annyian béreltek MOL Bubit, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.