A nyitó héten több mint hárommillió darabot adott el az Apple az új tabletből, azóta azonban egyre szaporodnak a kritikus vélemények és a vásárlói panaszok.

Forró iPad hűti a vásárlási lázat?

A nyitó héten több mint hárommillió darabot adott el az Apple az új tabletből, azóta azonban egyre szaporodnak a kritikus vélemények és a vásárlói panaszok.

Az elégedetlenkedés újabb hullámát a készülék túlmelegedése váltotta ki. Bár a korábbi verziók esetében is tapasztaltak hasonló hibákat, úgy tűnik, az új tablet esetében igazán zavaróvá vált. A túlmelegedés főleg játék és letöltés közben érzékelhető az iPad tulajdonosok szerint. A tömeges panaszok hatására a Consumer News tesztnek vetette alá a készüléket. A teszt a vásárlókat igazolta: háromnegyedórás, intenzív játék után, a hőkamera mérései szerint 46 Celsius fokra hevült a táblagép, 13 fokkal volt melegebb, mint a kontrollként használt iPad2. A repairlabs.com szintén tesztnek vetette alá a táblagépeket, vizsgálatuk eredményét pedig közzétették a YouTube videomegosztón.

Nem a túlhevülés az egyetlen, ami miatt zúgolódnak a vásárlók: hiányolják a komplex műveletek végrehajtására képes „személyi asszisztenst”, a Sirit, amely az iPhone 4S-ben debütált, kifogásolják a gyenge kamerát, illetve azt, hogy bármennyire is ámulatba ejtő a Retina Display, a nem HD tartalmak nem mutatnak jól a kijelzőn. A múlt héten már a környezetvédők is lecsaptak az Apple újdonságára, a Greenpeace közleményében azt kifogásolta, hogy a vállalat nem fordít nagyobb figyelmet a megújuló energián alapuló technológiák fejlesztésére, az ázsiai alkalmazottak munkakörülményeinek javítására és a környezetvédelemre. A sajtóban ez nem az Apple hete.

ipad

Ajánlott tartalom

Már 7,5 tonnánál jár a használt mobiltelefonokat visszagyűjtő kampány eredménye

A több mint 5 éve futó "Passzold vissza, Tesó!" kampányban mára 1111 gyűjtőpont részvételével, több mint 7,5 tonnányi használaton kívüli mobiltelefon gyűlt össze - közölte a KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdaságért szerdán az MTI-vel.