Franciaország európai etanol nagyhatalom

Rotterdam Európa talán legforgalmasabb kikötője, amely jelentős kapocs az európai és a világgazdaság között. A kikötői hatóság nemrégiben közzétett beszámolója szerint a város kikötőjén áthaladó bioüzemanyagok mennyisége 2010-ben 12 %-kal, 4,6 millió tonnára csökkent.

Ez számszerűsítve 1,5 millió tonna biodízelt, 2,2 millió tonna bioetanol és 0,9 millió tonna ETBE-t (növényi eredetű oktánszámnövelő adalék) jelent. A bioetanol forgalom 25 %-a azonban az elmúlt évekhez képest még mindig Franciaországból származik. Ugyanakkor jelentősen csökkent a brazil import, míg az Egyesült Államok jelenléte erősödött. A Hatóság szerint azonban ez csak ideiglenes állapot, véleményük szerint idén növekedni fog az áthaladó bioüzemanyagok mennyisége. Ezt a feltevésüket arra alapozzák, hogy az EU több tagállamában is megnövelték az üzemanyagok megújuló tartalmának törvényben előírt részarányát.

 
Amíg a 2008-ban a behozatal 50 %-át tette ki a brazil import, ez 2010-re már csak 10 % volt. Ennek legfőbb oka, hogy a dél-amerikai ország által előállított termékek nagy része nem felel meg az EU előírásainak. Az így keletkezett áremelkedés viszont kedvezett az USA-ból származó olcsóbb import megjelenésének. A forgalom legnagyobb részét – egynegyedét – azonban továbbra is Franciaország mondhatja magáénak. Export terén Skandinávia és Nagy-Britannia – utóbbi több mint 50 %-os részaránnyal – volt a két legfontosabb célterület.

Ajánlott tartalom

Megéri-e jelenleg elektormos autózni Magyarországon?

Amikor az energiahelyzet nyomán a rezsicsökkentés szigorításra került, sokan kezdték el találgatni, hogy vajon továbbra is megéri-e elektromos autót használni?

Egy hozzászólás

  1. Kedves Jolanda!

    Köszönjük észrevételét ,de ha médiában dolgozó ember lenne akkor tudná, hogy az oldalak egymás cikkeit és más hírügynökségek anyagait szemrebbenés nélkül átemelik. Ezzel nem felmentve a blogot természetesen. A többi cinikus és valóságra abszolút nem épülő kommentjét visszautasítom.
    László