Gázüzemre vált az Orangeways

Ukrán gyártmányú, gázüzemű autóbusz tesztelését kezdte meg szerdán az Orangeways Dél-Alföld Kft. Baján, a társaság azt tervezi, hogy jövő év elejére a teljes 9 járműből álló helyi autóparkot lecserélik, később fokozatosan a Dombóvár és Tamási térségében közlekedő több mint 50 autóbusz cseréje is megtörténik- mondta a Napi Gazdaságnak Kovács Miklós a vállalat ügyvezetője.

A sűrített földgáz (CNG) meghajtású LAZ típusú autóbuszok 30-40 százalékos költséghatékonysággal üzemeltethetőek a dízel üzemanyagú autóbuszokhoz képest, miközben 25 százalékkal alacsonyabb a széndioxid kibocsátásuk is – tájékoztatott Veizer Gábor a társaság műszaki igazgatója. Az alacsony padlós, légkondicionált járművekbe MAN erőforrást épít a gyártó, a megrendelő igényeinek megfelelően szóló vagy csuklós kivitelben szállítják. A 200 ezer eurót érő szóló buszokat, lízingkonstrukció keretében szerzi be a társaság. A gázüzemű buszok elterjedésének egyelőre a tankoló állomások hiánya szab gátat Magyarországon, Dombóváron azonban sikerült a helyi gázszolgáltatóval megegyezni, aki bár kiskereskedelmi CNG -forgalmat nem bonyolít, járműveinket ellátja majd üzemanyaggal – tette hozzá Veizer. Az Orangeways a folyamatban lévő, több város helyi közszállításának bonyolítására kiírt pályázaton is a LAZ buszokkal indul, eszközbeszerzésre is talált megoldást a vállalat, írja a napi.hu.

Magyarországon továbbra is nehézkes a finanszírozás, egy busz megvásárláshoz itthon 40 százalékos önerőt kérnek, a jármű leszállítását 6 hónapra vállalja a gyártó. Ezzel szemben Szlovákiában elég 10 százalékos önerőt letenni, és a buszok 30 nap alatt elkészülnek – mondta Kovács. Az Orangeways első körben Nyitrán hozott létre egy kirendeltséget, amit hamarosan egy marosvásárhelyi leány követ. A helyi irodák, a hatékony eszközbeszerzés mellett lehetőséget teremtenek a helyi távolsági közszállítási piacra való megjelenés előkészítésére is – fogalmazott az ügyvezető. A társaság korábban magyar gyártmányú autóbuszok beszerzésén is gondolkodott, a végül visszavont BKV midibusz-tenderét Rába gyártmányú járművekkel nyerték. A várhatóan szeptemberben újra kiírandó “várbusz”-tenderen szintén magyar autóbuszokkal indulnak – mondta Kovács.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.