Generációváltás az elektromos kisautóknál Indiában

Az indiai autóipar ismét hallat magáról, hiszen hamarosan forgalomba helyezhetik a kontinensnyi országban az új generációs elektromos kisautókat.

A Mahindra Csoport részeként számon tartott Mahindra Reva, 15,9 milliárd dolláros büdzséjének felhasználásával jó úton halad afelé, hogy elindítsa a következő generációs elektromos járművét az indiai piacon. Az autógyártók körében ismert az az információ, miszerint első indiai cégként a Revát jegyezték be a konstruktőrök között, amely kifejlesztette a saját hono elektromos járművét. Ámde az sem hallgatható el, hogy ez a típus végül nem aratott tetszést, nem vívott ki elismerést a piacon, mert a modellben minden harmadik évben ki kellett cserélni az akkumulátorokat.

Ez a körülmény vezetett ahhoz, hogy új fordulatra volt szükség a fejlesztés tekintetében, amelyet a Reva annak köszönhet, hogy a Mahindra felvásárolta a céget, ezáltal a Reva ismét erőre kapott és folytatni tudta az innovatív fejlesztéseket. Ez eredményezte, hogy új projektekbe foghatott bele. A mérnökök egy új kompakt modellt terveztek meg, – a bírálatok és a globális piaci helyzet ellenére. Az E20 Mahindra Reva által “megálmodott” elektromos autót először a 2012-es Autó Expo rendezvényen mutatták be. Ez már egy magasabb színvonalú, nagyobb “tudással” bíró, fejlettebb jármű volt. Tudni kell róla, hogy lítium-ion akkumulátorokat fognak használni az E20 következő generációs kisautóknál, amelyek a működtetéstől függően sokkal tovább életképesek maradnak. Mit ér ez a gyakorlatban? Ez egy egyszeri felöltés esetén 100 kilométert jelent, ami elősegítené a városi fogyasztók számára azt, hogy magas költségek nélkül, hatékonyan közlekedhessenek a városban.

A modell egyéb ismérve: gyorsan tölthető és folyamatosan képes energiát termelni a napenergetikai kapcsolatnak köszönhetően. A konstruktőrök és a tulajdonosok nagy reményeket fűznek az E20 koncepciót illetően és fejlesztésük eredményeképpen úgy vélekednek, hogy az új jármű forgalomba hozatalával forradalmasítani tudják az indiai autópiacot.

Ajánlott tartalom

Zöld hidrogént előállító berendezést fejleszt az SZTE és a Ganzair

Sorozatgyártásra alkalmas, 1 MW teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejleszt a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a Ganzair Kompresszortechnika Kft. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,246 milliárd forint költségvetésű projekt keretében - tájékoztatta a vállalkozás az MTI-t.