A projektet EVER-nek ( Electric Vehicle on Electrified Roadway) keresztelték el. Ez úgy működik, hogy 10 centiméterrel az út felszíne alá fémlemezt helyeznek be elektromágneses indukció céljából. Az energia-átvitel, hasonlóan a már kikutatott és kísérletezett vezeték nélküli rendszerekhez, a gépkocsi útja során valósul meg, azzal a különbséggel– magyarázzák a kutatók, hogy a beton vastagságától függetlenül a hatásfok mintegy 90%-os, az elektromos átvitel 60 W. A kutatóknak laboratóriumi kísérletek során sikerült megoldani a gépkocsi belső világítását, a gumikhoz kapcsolt elektromos téren keresztül. „Az átadott potenciálnak kevesebb, mint 20%-a vész el az áramkörben” – mondja Ohira professzor, hozzátéve, hogy a kutatás célja, hogy a jelenlegi technológiájukat oly módon fejlesszék, hogy 100%-ra emeljék az átvitt energiát, és hogy a rendszer több mint 20 cm vastagságú felszín alatt is működjön.
Gumin keresztül töltő elektromos autó
Japánból érkezett a vezeték nélküli töltés technológiájának legutolsó fejlesztése. Takasi Okira a Tojohasi Műszaki egyetem villamos mérnök professzora és kutató csoportja kifejlesztett egy olyan elektromos rendszert, amely az indukáló kapcsolás elvének alkalmazásával elektromossággal lát el egy gépkocsit annak gumijain keresztül. (Aiolus News)
Alternativ Energia www.alternativenergia.hu