Gyártásra kész a hibrid repülőgép

Sokáig nehézségekbe ütközött az elektromos repülők tervezése, mert az akkumulátorok túl nehezek voltak és nem tároltak elegendő energiát, és ez a levegőben végzetes kombináció.

Az elmúlt években azonban az autóipar fejlesztéseinek hála nagy előrelépések történtek, és a portlandi Volta Voltare nevű cég könnyen össze tudott rakni egy négyüléses hibrid repülőt, írja az index.hu. A GT4 hagyományos repülőgépvázra épül, és a Chevrolet Voltéhoz hasonló hibrid motor hajtja meg. Persze az akkuk és az elektromotor mellett egy tartalék benzines motor is van. Elektromos repülővel sokkal olcsóbban utazhatunk, mint a hagyományos gépekkel. A GT4 egy 320 kilométeres úton körülbelül 20 dollárnyi áramot használ el, míg üzemanyagból egy hasonló méretű gép körülbelül 80 dollárnyit füstölne el. Paul Peterson, a Volta Voltare ügyvezető igazgatója szerint az alacsony költségek és az egyszerű karbantartás miatt az elektromos repülők szélesebb körben elterjedhetnek, mint a hagyományosak, különösen akkor, ha többen osztoznak egy gép árán.

A GT4 úgynevezett kacsaszárnyas modell, mint a Gripenek, tehát a szárnyak előtt, az orr közelében is vannak rajta vezérsíkok. Ennek az elrendezésnek az egyik előnye, hogy több helyet jut az akkumulátoroknak. Hátul található a propeller, ami gyakorlatilag maga előtt tolja a gépet. A GT4 propellerének lapátjai szénszálas anyagból készültek, tehát könnyebbek, mint amit fémből vagy fából állítanak elő, ugyanakkor elég erősek ahhoz, hogy kezelni tudják az elektromotorok gyors nyomatékleadását. Az elektromos motornak kevesebb mozgó alkatrésze van, mint egy hagyományosnak, ezért sokkal könnyebb a karbantartása. Nem kell heteken át buherálni és könyékig elmerülni az olajos alkatrészekben, hogy a motor állapotát ellenőrizzük, és a legfontosabb adatok egy laptop segítségével lekérdezhetők. A GT4 most 480 kilométert tud megtenni akkuról, és amikor 25 százalékra esik a töltés, a tartalék motor kezd áramot termelni. Egy tank üzemanyaggal, ami nagyjából 87 liter, 1600 kilométerre juthatunk. Paul Peterson abban bízik, hogy az akkuk folyamatos fejlődésének hála hamarosan megszabadulhatnak a motortól, és a tisztán elektromos gépnek is nagy utazótávolsága lesz.

Ajánlott tartalom

Piacra dobták a hatékony napelemes tetőcserepet

A litván Solitek bemutatta a tetőbe integrálható, 435 W-os, 22,04%-os hatékonyságú, elegáns megjelenésű TOPCon technológiás napelemeket, melyek tartósak, újrahasznosíthatók, és 30 éves garanciával érhetők el.