Hatalmas áttörést ugyan nem, de a folyamatos kutatásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően egy új sikert ért el a Panasonic a Teslákba gyártott celláiban.
A nevadai Gigafactory-ban gyártott “2170”-es lítiumionos celláknál sikerült egy újabb előrelépés, amelyet a Tesla Model 3-ba és Model Y-ba gyárt a Panasonic, írta a teslasok.hu. A hírek szerint egy átalakított összetétellel a gyártónak sikerült 5%-kal megemelni a cellák energiasűrűségét, amelyel egyszerre redukálni tudták az egy egységhez felhasznált kobalt mennyiségét is. A fejlesztésnek hála tehát amellett, hogy így növelni tudják az akkumulátorcsomagok összkapacitását, arra is lehetőség van, hogy az árakat is lejjebb dolgozzák a Teslánál. Az új fejlesztést elvileg már idén szeptemberben átvezetik a Gigafactory gyártosorára, amellyel újabb 5%-ot nőhet a két említett Tesla modell hatótávolsága. A becslések alapján így a Model 3 legmagasabb szintű felszereltsége 544, míg a Model Y 533 kilométeres hatótávot lesz képes elérni az amerikai tesztelési ciklusban mérve.
A Tesla ezzel ismét növeli az előnyét a villanyautós hatótávversenyben, a Panasonic pedig ismét sikerekkel dicsekedhet, és közelebb kerülhet a kobaltmentes akkumulátorkkal kapcsolatos céljához. A japán székhelyű elektronikai gyártócég szeretné elsőként bemutatni a kobaltmentes villanyautókba szánt akkumulátorcellát, és bár laboratóriumi tesztkörülmények között sikerült már működő prototípussal előállniuk, a tömeggyártásra érett változatokkal egyelőre várnunk kell. Mindenesetre abban bízhatunk, hogy a Panasonic akkumulátorokkal kapcsolatos fejlesztésinek többsége kedvez majd a Teslának, ami folyamatos fejlődést biztosít az amerikai villanyautós márkának.