Három évig tesztel hibrid buszt Miskolc

Volvo 7700 Hybrid jelzésű csodamasinát tesztel az MVK Zrt három éven keresztül a borsodi megyeszékhelyen. Erről tartottak tájékoztatót a társaság központi telephely Miskolcon. A Volvo 7700 Hybrid típusú autóbusz tesztelése április 2-án hétfőn kezdődött, s minta azt az illetékesek elárulták, három éven át fogja az MVK üzemeltetni a Volvo Hungária Kft. hibrid autóbuszát.

A cél az, hogy a társaság üzemi körülmények között gyűjtsön tapasztalatokat a hibrid technológia üzemeltetési és forgalmi tulajdonságairól, írja a boon.hu. – Fontos mérföldkő ez Miskolcon a jelenleg is futó projekteken belül – mondta Vécsi György a Miskolc Holding Zrt. igazgatósági elnöke. – Fél esztendővel ezelőtt láttam ezt a buszt Hollandiában. Meggyőző, ezért remélem, hogy nem ez lesz az egyetlen ilyen jármű a városban. Kókai Ernő, az MVK Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki, hogy hogy ugyan teszteltek hibrid hajtású Volvo buszokat Magyarországon másutt is, azonban nem ilyen hosszú ideig. – Különböző viszonylatokban, különböző terep- és időjárási és forgalmi körülmények között mutathatja meg a svéd autóbusz, hogy mit is tud – nyilatkozta a vezérigazgató. A VOLVO Hungária Kft. képviseletében Illés Dávid ügyvezető abbéli örömének adott hangot, hogy Miskolcon is megmutathatják az utazó közönségnek azt, hogy a Volvo a biztonság mellett a környezettudatosság és az energiatakarékosság mellett is elkötelezett. Kiderült az is, hogy jelenleg Európában több, mint 400 Volvo Hybrid járja az utakat.

A Volvo hibridje 40 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel, és 40%-al kevesebb üvegházhatást keltő gázt bocsát ki, mint az Európában ma üzemelő autóbuszok, amihez ráadásul még alacsony zajszint is társul. A jármű párhuzamos hibrid kialakítást alkalmaz, ami azt jelenti, hogy a hajtáslánc egy dízel- és egy elektromos motort is tartalmaz. Ezek egymástól függetlenül vagy egyszerre is üzemelhetnek, miközben egy fejlett vezérlőrendszer optimalizálja az erőforrások működését. A hibrid autóbusz széles középső folyosóval, széles ajtókkal és teljesen sík padlóval rendelkezik és 95 fő befogadására alkalmas.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.