Ma mutatták be a Shell Eco-marathon Europe 2010 versenyen induló három magyar csapatot.
Megkezdődött a visszaszámlálás a németországi Lausitzban május 6-án és 7-én rendezett versenyig: az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karának csapata, a Széchenyi István Egyetem Műszaki Tudományi Karának (Győr), valamint a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karának hallgatói az utolsó simításokat végzik az autókon.
A budapesti és kecskeméti csapatok Prototípus kategóriában indulnak aerodinamikus járműveikkel a május 6-7-i megmérettetésen, a győri csapat pedig idén is az UrbanConcept kategóriában versenyez napelemes autójával. A napenergiával hajtott jármű hasonlít leginkább a hagyományos autókra, amely az UrbanConcept kategória egyik meghatározó jellemzője, míg a másik két prototípus inkább futurisztikus tervezésű. Az összes csapat arra törekszik, hogy minél takarékosabb üzemanyag-felhasználással tegyék meg a lehető legnagyobb távot Lausitzban az EuroSpeedway pályán, és ismét fantasztikus rekordokat döntsenek meg.
Mécs Miklós, az idén először szereplő kecskeméti GAMF csapatmenedzsere elmondta: „Prototípus autónk legtöbb alkatrésze saját munka eredménye, több hónapig fejlesztettük ezeket. Karbonszálas kompozit anyagot használtunk leginkább, melynek köszönhetően benzines autónk a mezőny egyik legkönnyebb járműve lehet: a súlya körülbelül 20 kg. Célunk a magyar bajnoki cím elérése, illetve legalább 1000 km-es táv megtétele. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy idén először részt veszünk a Shell Eco-marathon versenyen.”
„Idei célunk, hogy legalább 1000 kilométert tegyünk meg egyetlen liter üzemanyaggal. 31 fős csapatunk egész évben keményen dolgozott a siker érdekében. Sokat tanultunk nemcsak műszaki téren, hanem a szponzorkeresés is feladatunk volt, fejlődött a csapatmunka és a kommunikáció” – mondta Sági Viktor a JFSZ Racing Team képviseletében, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Karáról.
A korábbi évek sikerei után a győri SZEnergy csapat idén még többre vállalkozik: „Több mint 6 négyzetméternyi napelemmel borítottuk be az autót. Csapatunk sok időt fordított alternatív járművünk megépítésére, és őszintén reméljük, hogy idén megismételjük, sőt, túlszárnyaljuk az utóbbi két év sikereit. Úgy gondoljuk, hogy a napenergiának nagy szerepe lesz a fenntartható mobilitás jövőjében” – mondta Szauter Ferenc, SZEnergy csapatvezető.
Az elmúlt 26 évben a Shell Eco-marathon Europe verseny bizonyíték volt arra, hogy a Shell komoly lépéseket tesz a világ energiaigényének felelős ellátásáért. A Shell Eco-marathon a technológia, energia és közlekedés iránt érdeklődő fiatalok számára remek lehetőség, hogy valós környezetben teszteljék az üzemanyag-takarékosság határait. Nemrég a Shell Eco-marathon Europe versenyre fejlesztett svéd jármű például engedélyt kapott a svéd utakon való közlekedésre.
Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke kiemelte: „A magyar csapatok bámulatos munkát végeztek, és a versenyen olyan élményben lesz részük, melyet soha nem fognak elfelejteni. Kollégáim és én is arra bíztatjuk őket, hogy élvezzék a Shell Eco-marathon Europe minden pillanatát és hozzák ki belőle a maximumot. Ezek a fiatalok jelentik számunkra a fenntartható mobilitás jövőjét.”
További információ a Shell Eco-marathon Europe 2010 versenyről: shell.com/ecomarathon/europe