Háromból egy tulajdonos nem venne többet elektromos autót

Egy Japánban végzett kutatás szerint a villanyautó tulajdonosok nem teljesen elégedettek a választásukkal.

A McKinsey and Co. Japánban végzett kutatása azt az eredményt hozta, hogy háromból egy villanyautó tulajdonos nem venne többet ilyen meghajtású új autót, írja az origo.hu. A tulajdonosok azt mondták, elcsábította őket az új technológia varázsa, az adókedvezmény lehetősége, a kedvező üzemeltetési költségek is, és vásárlás előtt jó benyomást tettek rájuk az autókkal végzett tesztutak is. Amikor azonban elkezdték nap, mint nap használni új autójukat. csalódottan tapasztalták, hogy még Japánban is kevés a töltő kutak száma, és a villanyszámlájuk is nagyobb mértékben növekedett, mint várták.

Az egész világon hasonló problémák miatt nem tudnak elterjedni az elektromos autók, ráadásul sok helyen még adókedvezmények sem segítik a villanyautók elterjedését, így azok sokkal drágábbak a belső égésű motorral szerelt társaiknál. A villanyautók 46 százaléka az Egyesült Államokban talál gazdára, tavaly itt megháromszorozódtak a villanyautó eladások, de így is csak 50 ezer ilyen autót talált gazdára. A világ legjobban fogyó elektromos autója tavaly az Év Autójának is megválasztott Chevrolet Volt/Opel Ampera volt 30 ezer eladással, a második a Toyota Prius Plug in volt 27 ezerrel, a harmadik pedig a Nissan Leaf 25 ezerrel.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

4 hozzászólás

  1. Megemelkedett a villanyszámlájuk. És a “benzinszámlájuk” mennyivel csökkent?

  2. A cikkben elmondottakkal nem értek egyet.Nézzük a magyarországi helyzetet.
    Főleg a nagyvárosokban a városi közlekedésben kellene az elektromos autó és nem csak a kiváltságosoknak.Persze ehhez az kellene, hogy ne a 10 milliós elektromos autókat kínálják.Én valamikor 130 db elektromos targoncát üzemeltettem.Semmi probléma nem volt velük.Az biztos elég nagy az ellentábor,gondolom mindenki sejti
    hogy miért.Egy a lényeg. Hozzáférhető áron kell elektromos kisautókat kínálni.
    Az elektromos autó nem távolsági utakra való.A neki szánt szerepet betölti.
    Üzemeltetési költségek csökkentése, városokban a levegő szennyezettségének elkerülése.Ez a lényeg. A többi mellébeszélés.

  3. Meggondolják, ha az olaj nem lesz megfizethető 🙂

  4. peti19870621

    Facepalm…
    -Nem hiszem el, h ennyi télleg ennyi hülye ember van 😀
    Vegyenek Benzin faló Monstrumot s egy rohadt erős generátort hozzá, felaggatják napelem tetővel pryus futóművel az üzem anyag termelést meg rábízzák a vízbontására 😀 Ennyi 😀
    Még így is jobb a hatás foka a ‘durranó’ gáznak, mint a benzinek, ezáltal elképzelhetetlen h kifogyjanak megtermelt energiából..
    (-Jó vmi katalizátor anyag ‘sulfid’ mehet melléje több gázt termel akkor :))