Háromkerekű, elektromos autó érkezik Európába

Az Aptera különleges, napelemes modellje december eleje óta tartja lázban az elektromos autók iránt érdeklődőket. Mit is tudunk eddig a háromkerekű járműről?

Az Aptera december 5-i bejelentése után pár nappal átfogóbb tájékoztatást is adott legújabb modelljéről – számol be a Clean Technica. Az autó első verziójából már egyetlen darab sem érhető el, igaz, előrendelni még lehet az újabb típusokat – immár nem csupán Amerikából. Bár az autó erőssége a napelemes megoldás, egyéb töltésre is lesz lehetőség – az Aptera még fontolgatja, hogy végül pontosan milyen megoldásokat építsen be. Elképzelhető például, hogy a Tesla technológiáját is alkalmazzák majd a járműben, ahogy az is, hogy a kocsihoz tartozni fog gyorsöltő funkció. Úgy tűnik, hogy az autó kilowattóránként nagyjából 16 kilométert tud majd megtenni, 8 órányi normál töltést követően, 10 százalékos veszteséggel így megközelítőleg 160 kilométert haladhat– igaz, minden bizonnyal ennél hatékonyabb töltés is elérhető lesz.

A háromkerekű igazi különlegessége a hátuljára telepíthető, opcionális, 10-20 évig működő, meglehetősen könnyű napelemrendszer, amely akár napi plusz 64 kilométert is biztosíthat. Érdemes azonban kiemelni, hogy az eddigi tesztelés a napsütötte San Diegóban zajlott, a táv így minden bizonnyal pozitív becslés. Az Aptera szerint a paneleknek köszönhetően megfelelő használat mellett néhány tulajdonosnak gyakorlatilag nem is kell majd töltenie autóját.

A modell további érdekessége hűtőrendszere. Az Aptera korábbi járműveit a repülőgépek inspirálták, ezúttal azonban egy biológia által ihletett csatornahálózatot fognak kidolgozni, melyben a hűtőfolyadék áramlik. A megoldásnak köszönhetően nem veszít energiát az autó a hűtéssel. Maga a váz az új anyagoknak és tervezési technikáknak köszönhetően igen erős, és bizonyos mértékig hajlékony lesz.

Az Aptera autóit már nemcsak Amerikából lehet előrendelni, hanem külföldről is. A cégnél úgy gondolják, hogy csak idő kérdése, hogy a Polaris járművéhez, a Slingshothoz hasonlóan minden nagyobb piacot elérjenek. A vállalat egyelőre csak elsőkerék-hajtású darabokat gyárt, később azonban összkerékhajtású modellek is érkezhetnek. Először a 400 mérföldes, azaz nagyjából 643 kilométeres verziót tervezik árusítani, utóbb azonban egyéb típusokat is elérhetővé tehetnek.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.