Az Unilever 2025-ig több mint százezer tonnával csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok volumenét, és a felére csökkenti a felhasznált “szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét – közölte a világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata az MTI-vel kedden.
A társaság vállalta azt is, hogy az általa használt műanyag csomagoló anyagok mennyiségénél több műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti elő – ez évi mintegy 600 ezer tonnát jelent. E cél teljesítése érdekében egyrészt közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt a hulladékgyűjtés és -feldolgozás terén, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan megoldásokban vesz részt, amelyekben közvetlenül fizet csomagolóanyagai begyűjtéséért. Az Unilever a közlemény szerint 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli, és legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyag csomagoló anyagok esetében. A közlemény idézi Alan Jope-ot, a cég globális vezérigazgatóját, aki azt mondta: a vállalások megkövetelik a csomagolásaikkal és a termékeikkel kapcsolatos hozzáállás alapvető átgondolását. “Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek alkalmazására ösztönöz minket, mint az újratölthető és újrahasználható megoldások”- fogalmazott. A zéró műanyag elvének megfelelve a társaság több innovatív terméket vezetett be, köztük szilárd samponokat, újratölthető fogkrémtabletta-tégelyeket, kartonpapírba csomagolt dezodorstifteket és bambuszfogkeféket. Az Unilever több mint 190 országban van jelen, globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplő, forgalma 53,7 milliárd eurót tett ki 2017-ben, és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat.