Hatezer biciklis együttesen mintegy 600 ezer kilométert tekert a Bringázz a munkába! kampányban május 14. és június 11. között Magyarország egész területén - jelentették be a Magyar Kerékpárosklub kampányának zárórendezvényén pénteken Budapesten.

Hatszázezer kilométert tekertek a Bringázz a munkába! tavaszi kampánya alatt

Hatezer biciklis együttesen mintegy 600 ezer kilométert tekert a Bringázz a munkába! kampányban május 14. és június 11. között Magyarország egész területén – jelentették be a Magyar Kerékpárosklub kampányának zárórendezvényén pénteken Budapesten.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos ismertette, 27 millió forintot biztosítottak a Bringázz a munkába! megvalósításához. Megjegyezte, hogy a fővárosiak alig 3 százaléka jár dolgozni kerékpárral, a fővárosi önkormányzat ezt az arányt 10 százalékra szeretné növelni 2030-ra Budapesten. Élhetőbbé kell tenni a városokat, ennek érdekében ősszel újabb közös kampányt indítanak a tervek szerint – tette hozzá. Közölte azt is: a fővárosi kerékpárút-fejlesztésekre több mint 10,5 milliárd forint áll rendelkezésre a következő években. A kormánybiztos véleménye szerint a kerékpározás népszerűsítését segítené, ha támogatnák a kerékpárral munkába járást, például a bérlet- vagy kilométer hozzájáruláshoz hasonlóan adómentes juttatás lenne a kerékpározás ösztönzése. További lehetőségnek nevezte azt is, ha az elektromos autókhoz hasonlóan az elektromos kerékpárok vásárlását is támogatná az állam.

Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese elmondta: idén – a négy év után újraindított – Bringázz a munkába! kampányban az öt legtöbbet bringázó város az együtt letekert munkanapok szerinti sorrendben Budapest, Debrecen, Székesfehérvár, Szeged és Győr lett. A kampányban 2150 cég vett részt, amelyek dolgozói 2375 csapatot alkotva versenyeztek. A kampányban résztvevők 10,5 millió kalóriát égettek el, a kerékpározással több mint 85 millió forintot takarítottak meg, és csaknem 95 tonna szén-dioxid-szennyezéstől kímélték meg a levegőt – ismertette. Hozzátette, hogy az idén a Bike Citizens applikáció letöltésével lehetett részt venni a kampányban, ezzel pontos adatokat nyertek, még a legnépszerűbb útvonalakról is.

Halász Áron elmondta: a magyar háztartásokban hétmillió kerékpár van, és a hasonló kampányokkal tervezik növelni a kerékpárosok arányát a közlekedésben, amihez pénzügyi ösztönzők is kellenek. A civil kezdeményezésként indult Bringázz a munkába! akció mellé állt nem csak az állam – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és Budapesti Közlekedési Központ -, hanem számos cég is, így erdészetek, élelmiszergyártók támogatták. Ebből 4 millió forint értékű nyereményjátékot indítottak a résztvevők között, a nyereményeket a zárórendezvényen adták át.

Ajánlott tartalom

Elindult az állatvédelmi témahét

Kezdetét vette az Állatvédelmi Cselekvési Terv Kidolgozásáért és Végrehajtásáért Felelős Kormánybiztosi Titkárság által szervezett állatvédelmi témahét, melyhez több mint 307 ezer gyermek és közel 2400 oktatási és gyermekvédelmi intézmény csatlakozott - tájékoztatta az állatvédelemért felelős kormánybiztos hétfőn az MTI-t.