Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Hazai gyártású a napelemes faautó
Tudj meg többet: Elektromos autó

Hazai gyártású a napelemes faautó

Szombathely hamarosan új látványosságokkal büszkélkedhet, egy pár fából készült autóval, melyeket nem csak csodálni, de használni is lehet. A járművek készítője elárulta nekünk, hogyan jutott el idáig a faautó ötlete.

Kovács Gábor, szombathelyi építészmérnök leleményes találmányait mutatjuk be azok fejlődési sorrendjében. Míg az első faragott járművet a mérnök ma már csak nézegetésre ajánlja, a legutóbbi találmány közúton hivatalosan is engedélyezett gépjármű lett.   Az első fa jármű 2006-ban készült, a „Nagyvelocipéd” nevet viseli. Nem véletlen a név, első kerekei magasabbak a hátsónál, hasonlóan az igazi velocipédekhez. Tervezője magassága miatt használatra nem ajánlja, mégis ez a darab volt a későbbiek ihletadója. A 2007-ben készült „Kisvelocipédet” már Kovács Gábor is rendszeresen használja. Alacsonyabb első kereke miatt könnyebb vele a haladás. A Nagyvelocipédhez hasonlóan ez is fenyőfából készült.

2008-ban jött az igazán meghökkentő érdekesség; a kétéltű faautó. Fémvázas tartószerkezetére épült a fenyőfa karosszéria, hivatalos megnevezése emberi erővel hajtott lassú jármú. Kétéltű lévén, szárazföldön 25, vízen 8 km/h-val képes haladni a nagyjából három évig készült járgány. Elkészült egy napelemes faautó terve is, de ezt Kovács Gábor még a legyártás befejezése előtt felajánlotta az árvízkárosultak részére. Még nem tudni, hogy találnak-e egy szerencsés tulajdonost a járműnek, vagy elárverezésre kerül.

A legújabb jármű egy elektromos tricikli, mely a Nemzeti Közlekedési Felügyelet hatályos jogszabályai alapján készült, így részt vehet a közúti forgalomban is. Mindhárom kerék rugózott, teleszkópos. A két napeleme által gyűjtött áramot 16 db lítiumos akkumulátor tárolja. A beépített Battery Management System felügyeli a töltöttség állapotát.
A gépjármű- tervezőjének előzetes számításai szerint- napsütés nélkül 45-50 km-es távot is képes megtenni. Napsütésben ez a távolság gyakorlatilag végtelen. Ha útközben beborulna az ég, egy benzinkúton is lehetséges feltölteni az akkumulátort. A faautó sebessége elérheti a 30-35 km/h-t is. A hivatalos próbaút augusztusra várható, még folyik a jármű tökéletesítése, melyhez hozzátartozik az utánfutó és az ötpontos biztonsági övvel ellátott gyerekülés felszerelése is.

Eközben Kovács Gábor már egy újabb tervet eszelt ki, a kétszemélyes „taxi jellegű” napelemes faautót, melyet Szombathely főterére szánt. A faautó tartozéka egy „Tourist guide rendszer” lesz, mely több idegen nyelven is informál a helyi látványosságokról. Reméljük, minél hamarabb megvalósul a terv, és nemcsak Szombathelyen, de más városokban is találkozhatunk a fa idegenvezető-járművel.

Ajánlott tartalom

Több mint ezer elektromos rásegítésű kerékpárt vásárolhatnak meg olcsóbban az első körben pályázók

Lezárult az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által meghirdetett elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlási támogatásának első pályázati köre.

Nincs hozzászólás

  1. A természetes fa anyagot én nagyon szeretem,azt okosan is felhasználhatjuk,tehát a fenti eszköz( ami fából van )mindennek nevezhető,csak praktikusnak nem.
    Ez a cikk biztos hogy jó helyen van az elektromos autók között?

  2. Ez a jármű természetesen nem tömeggyártásra készült.