Hazánkban is rendelhető a Caddy gázüzemű változata

A Volkswagen Caddy új generációja tavaly jelent meg a piacon.

Az akár 21 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátással működő TDI- és TSI-motorok előnyei után Magyarországon is rendelhető a gázüzemű Caddy: az alternatív üzemanyag alkalmazásával nem csupán szén-dioxid-kibocsátása csökken több mint tíz százalékkal, hanem üzemanyag-költségei is jelentősen mérsékelhetők. Kettős üzemével – az üzemanyag-ellátás egy egyszerű kapcsolóval benzinre is átváltható – az új Caddy BiFuel üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt igen kedvezően alakul: a 75 kW/102 LE teljesítményű, 1,6 literes, négyhengeres erőforrással szerelt zárt áruszállító kivitel 10,3 liter gázt igényel 100 kilométerre.  Tisztán benzinüzemben használva a Caddy BiFuel ugyanezen a távon mért 8,0 literes (szuper) igényével szintén igen takarékosnak számít. A gázüzemű Caddy környezetvédelmi mérlege így a vele összevethető benzines modellhez képest bő tíz százalékkal kedvezőbb szén-dioxid-kibocsátást tartalmaz. A kiegészítő gáztartály 44 literes, és a jármű használhatóságának, illetve rakterének korlátozása nélkül a padlózat alatt kapott helyet. A 60 literes benzintartállyal együtt összesen több mint 1100 kilométeres hatótávot biztosít az új Caddy számára, ami tisztán LPG-üzemben 430 kilométerre adódik. Magyarországon a benzin és gáz árarányát figyelembe véve kb. 30-40 százalékkal olcsóbban autózhatunk autógázzal, sőt a kisebb olaj fogyasztás miatt további költségmegtakarítás érhető el.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.