Mexikóvárosban jövő héttől minden autót hetente egy napra otthon kell hagyniuk a tulajdonosoknak, hogy javuljon a több mint 20 millió lakosú városban a levegő minősége. A közlekedési hatóság különböző színű matricákat oszt az autósoknak, ezek alapján lehet majd tudni, ki nem kelhet útra.

Heti egy nap autó nélkül

Mexikóvárosban jövő héttől minden autót hetente egy napra otthon kell hagyniuk a tulajdonosoknak, hogy javuljon a több mint 20 millió lakosú városban a levegő minősége. A közlekedési hatóság különböző színű matricákat oszt az autósoknak, ezek alapján lehet majd tudni, ki nem kelhet útra.

Mexikóváros évtizedek óta a küzd a szmoggal, de az utóbbi években sikerült egy kicsit javítani a helyzeten. Első lépésben csak az ipart és a legszennyezőbb közlekedési eszközöket érintették a szigorítások. A gépjárművek számának növekedésével a légszennyezés ismét kritikussá vált. Télen és tavasszal különösen rossz a levegő minősége, ráadásul a város egy völgyben fekszik, azaz ritkán lehet számítani olyan szelekre, amelyek megszabadítják a szennyezéstől. Indiában és Kínában milliók életét követelik az elsősorban az iparban használt fosszilis üzemanyagok, de nemcsak a fejlődő országokban jelent ez súlyos egészségügyi problémát. A légszennyezés a legfrissebb kutatások szerint okozhat tüdőrákot, más légúti megbetegedéseket, károsítja a szív- és érrendszert, és számos más betegség mellett okozhat akár elhízást.

forrás: zoldhullam.blog.hu

Ajánlott tartalom

Mit kell tudni az elektromos autók alkatrészeiről?

Az akkumulátor képessége egy elektromos autóban elektromos energiát tároló keretként, azonnali áramlású villamos energiaként (DC) működik. Ha a szabályozó jelet kap, az akkumulátor egyenáramú elektromos energiát küld az inverterbe, hogy aztán a motor meghajtására használhassa. A felhasznált akkumulátor egy olyan akkumulátor, amely úgy van megszervezve, hogy egy úgynevezett lábon álló akkumulátor csomagot alakítson ki.