BMW csak Kínának

Kína messze van, és egy ottani piacra kifejlesztett autó még akkor is érdektelennek tűnhet, ha az történetesen egy BMW. De ha ez a BMW egy ’zöld’ modell, akkor érdemes elgondolkodni: mi az, ami miatt már a kínaiak is szükségét érzik a környezetkímélő autózásnak?

Mellőzzük most a sztereotip megjegyzéseket arról, hogy Kína milyen szinten hanyagolja el a környezetvédelmet, és maradjunk inkább a tényeknél: az ország nagyvárosai szinte élhetetlenek a szmog miatt, a helyi autópark évente megduplázódik, az energiahordozók túlnyomó részét pedig külföldről kénytelenek vásárolni. Tulajdonképpen nincs is miért csodálkozni azon, hogy megszületett az első, kínai piacra szánt, hálózatról tölthető hibrid luxusautó, amit közös munkával fejlesztett ki a BMW és a kínai Brillance autógyár. A prototípus alapja a Kínában gyártott és forgalmazott, nyújtott tengelytávú BMW 5-ös, a hibrid hajtásról pedig a TwinPower Turbo technológiájú belsőégésű motor és egy villanymotor gondoskodik, valamint egy különleges akkumulátor, ami háztartási elektromos hálózatról is feltölthető. A plug-in hibridek egyébként világszerte elkezdték érdekelni az autógyártókat, mert szerencsésen ötvözik a hibridek és az elektromos autók előnyeit: ezek a járművek az otthon feltöltött akkumulátorokkal meglehetősen nagy távolságot tehetnek meg villanyautóként, s ha kimerültek a telepek, a rendszer automatikusan átáll hibrid hajtásra, vagyis a vezető sosem stresszel azon, elég lesz-e még a töltés hazáig.

 
Ennek megfelelően a BMW hálózatról tölthető hibridje is 75 kilométeres hatótávot kínál elektromos üzemmódban. Igaz, hogy ez csak 60 km/órás sebesség mellett garantált, de lássuk be, hogy a villanyautózás egyébként is a városi forgalomban igazán hasznos, ott pedig ez megfelelő átlagsebességnek tűnik. A környezetkímélő és takarékos hajtásláncot közösen fejlesztették ki a német és kínai mérnökök, és az autó menettulajdonságait úgy hangolták, hogy az megfeleljen a kínai felhasználók igényeinek. A BMW egyébként nagy lehetőségeket lát a kínai ’zöld’ automobilizmusban – legalábbis erre enged következtetni, hogy a bajor autógyár számos ilyen jellegű kezdeményezéssel jelentkezett már a távol-keleti országban. Az első ilyen projekt egy tisztán elektromos hajtású BMW 5-ös fejlesztésének elindítása volt a Tongji Egyetemmel közösen; ezt követte a MINI E kínai flotta-tesztje, s még ez év során megkezdődik a BMW 1-es elektromos hajtású változatának helyi próbaútja is.

Ajánlott tartalom

A DFDS ismét 100 elektromos teherautót rendelt a Volvo Trucks-tól

A Volvo Trucks 100 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DFDS dán logisztikai vállalattól. Ezzel a legutóbbi megrendeléssel a DFDS csaknem kétszeresére növelte Volvo elektromos kamionokból álló flottáját, összesen 225 teherautóra, amely a legnagyobb elektromos nehézgépjármű-flotta Európában.