Hibrid egyterűvel sokkol a BMW

Buszlimuzint, fronthajtású autót vagy konnektoros hibridet sosem kínált még a sportos müncheni márka, de most mindhárom adósságát egyszerre törleszti az Active Concept Tourerrel. Az új, Outdoor névre keresztelt tanulmányt a bringázás szerelmeseinek ajánlják.

Autószalon helyett szokatlan módon az Outdoor Friderichshafen nevű szabadidő-kiállításon, szörfök, sátrak és hegymászó felszerelések között mutatta be a BMW a legújabb tanulmányautóját. Ezzel arra céloznak, hogy az 1-es sorozatból faragott egyterű praktikus helykihasználásával ideális társ sokféle sporttevékenységhez, és ez különösen igaz a vásáron bemutatott kivitelre: csomagtartójának oldalfalából egy-egy biciklitartót lehet kihajtani, a bringák kiszerelt első kereke pedig egy külön állványon rögzíthető, írja az origo.hu.

A tavaly ősszel bemutatott Acitve Concept Tourerhez képest azonban nem a tárolórendszer, de még csak nem is a Gold Race Orange fényezés a lényeges újdonság, hanem a 190 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánc továbbfejlesztése. Az Outdoor változat már konnektorról is feltölthető, és akár 30 kilométert is megtehet elektromos üzemmódban. Így a szabványos átlagfogyasztása 100 kilométerenként 2,5 liter, a szén-dioxid-kibocsátását pedig sikerült kilométerenként 60 grammra leszorítani. A villanymotort és az 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinest a kocsi orrába építik be, méghozzá keresztben, és a márka történetében először az első kerekeket hajtják.

Bár a sorozatgyártást nem plug-in hibrid változattal fogják megkezdeni, az új modell mérföldkő lesz a BMW történetében: ez lesz a márka első egyterűje, ami pedig az elmúlt két évtizedben szigorúan tabutémának számított Münchenben. A 4,3 méter hosszú kompakt családi autó elsősorban a kecskeméti Mercedes B-osztály babérjaira tör, és a fronthajtás mellett ebben debütál az új, háromhengeres motorcsalád. Kivételesen alacsony fogyasztást ígérnek a márkára jellemző dinamizmus mellett, az viszont egyelőre a jövő zenéje, hogy a szériaváltozat megörökli-e a tanulmány futurisztikus belső kialakítását.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.