A koreai hajógyárak a környezetbarát technológiák fejlesztésén munkálkodnak, a zöld hullámok elérték a hajóépítő ipar partjait.
STX Shipbuilding, egyike az ország három legnagyobb hajóépítőjének, tegnap bejelentette, hogy kifejlesztett egy új generációs hajót, amely 45 százalékkal csökkenti szén-dioxid kibocsátást, és 41 százalékkal emeli az üzemanyag-hatékonyság arányát.
„A Zöld Álom ECO hajó a következő 20 év terméke, mikor a világ országai várhatóan megfelelnek majd a szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak.” – fejtette ki Choi Young-dal, az STX tisztviselője, a zöld hajó projektvezetője. –„A környezetbarát hajók kereslete nőni fog. A vállalat célja, hogy a GD öko hajóval a világ vezető környezetbarát hajóépítőjévé váljon.” – tette hozzá.
A múlt héten, a cég legnagyobb riválisa, a Hyundai Heavy Industries Co. felavatta a 3000 tonnás hajóját, amely az ország első hibrid hajója.
A Taepyungyang 9 névre keresztelt hajó, egy 750 kilowattos elektromos motorral és egy nagy dízel motorral van felszerelve. A Hyundai tisztviselői elmondták, hogy amikor a kis cirkáló 12 csomós sebesség alatt halad, a hajó csak a villamos motort használja.
„A hibrid hajó várhatóan 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ évente, így 10 tonnával csökkenti a széndioxid-kibocsátást.”
Az energiatakarékos és környezetbarát hajók gyártása azon kiemelkedő területek közé tartozik, amire a helyi cégek koncentrálnak, mivel a globális vezető szerepüket egyre inkább fenyegetik a kínai hajtók. Kína annak érdekében, hogy utolérje Koreát, a világ elsőszámú hajógyártó nemzetét, teljes mértékben kihasználja a hazai alacsony munkaerőköltségeket. A világ tíz legnagyobb hajóépítőjéből hétnek – beleértve a Hyundai-t, a Samsung-ot és az STX-t- Koreában van a székhelye.