Hibrid hajtást a hagyományos karosszériákba is

Új szemléletű hibrid hajtásláncot mutatott be a Nissan. Az eddigi megoldásoknál takarékosabb és kompaktabb felépítésű egység az elsőkerékhajtású autókban jelenik majd meg.

A japán autógyár újszerű megoldása ugyan nem robbant ki forradalmat az autóiparban, mégis jelentős lépésnek számít, hiszen az új hibrid hajtáslánc annyira kompakt, hogy könnyedén beépíthető a hagyományos karosszériájú autók motorterébe. Ha pedig nem kell külön járművet tervezni hozzá, az annyit jelent, hogy felhasználható a már meglévő, hagyományos hajtású modellekben is, vagyis az újítás a hibridek gyorsabb elterjedését jelentheti. A Nissan az elsőkerékhajtású autókhoz fejlesztette ki az új hibrid hajtásláncot, amely egy 2,5 literes, kompresszoros feltöltésű benzinmotorból, két villanymotorból és egy kisméretű lítium-ion akkumulátorból áll. Az új egység egy 3,5 literes belsőégésű motor teljesítményét nyújtja, és a gyár szerint nemcsak a városi forgalomban nagyon jó a hatásfoka, hanem az autópályán is, ahol a hibridek általában nemigen jeleskednek. Az autógyár először 2013-ban, Észak-Amerikában alkalmazza majd az új hajtásláncot, ami később a világ többi piacán is megjelenik.

 
A tervezőmérnökök életének nagy igazságtalansága, hogy minél jobb és bonyolultabb technológiát alkotnak, az annál hátrébb szorul a hírekben. Nincs ez másként ebben a cikkben sem, hiszen a Nissan újfajta hibrid hajtása nem születhetett volna meg a szenzációs XTRONIC CVT (fokozatmentesen változó áttételű) váltó nélkül, csak ez már túlságosan technikai jellegű hír ahhoz, hogy ezzel kezdődhessen egy újságcikk. Pedig az új váltó is megér egy misét: a Nissan szakemberei 40 százalékkal csökkentették az egység belső súrlódását, ami a gyakorlatban akár 10 százaléknyi fogyasztáscsökkenést is jelenthet. Az XTRONIC váltó már jövőre megjelenik a hagyományos, 2,0-3,5 literes motorral szerelt Nissanokban, nem mellesleg pedig e váltómű köré épül a gyár vadonatúj, kompakt hibrid hajtáslánca is.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.