Hibrid mozdonyt gyártott a román vasút

Idén február 22-én, a konstancai vasútállomás 1-es vágányán mutatták be az első, Romániában készült hibrid vasúti mozdonyt.

Olvasónk Olivér hívta fel a figyelmünk a hírre minap. A mozdony 30 km/h végsebességre képes, 12 órán keresztül haladni, töltési ideje pedig alig 3 óra. A mozdony alapjául egy dízelmozdony szolgált. „Ez a projekt világelső, jelenleg a leghasználhatóbb segédmozdony a maga kategóriájában, írja a loon.ro. A projekt költsége 3,6 millió lej -(249 millió forint) volt” – mondta Corneliu Dica, az Eurorest Romania képviselője, a projekt megálmodója. Ennek nagyjából a fele állami támogatás, a többi a cég önrésze volt. Az LHy-M elnevezésű vasúti hibrid mozdony több előnyt is ötvöz egyszerre: legalább 70%-al kevesebb károsanyag-kibocsátás, és akár 30-60% üzemanyagköltség-megtakaritás jellemzi, ami igen nagy előny az ipari zónák rakodóterületein, fejtette ki a gyártó Eurorest.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.