Hibrid mozdonyt gyártott a román vasút

Idén február 22-én, a konstancai vasútállomás 1-es vágányán mutatták be az első, Romániában készült hibrid vasúti mozdonyt.

Olvasónk Olivér hívta fel a figyelmünk a hírre minap. A mozdony 30 km/h végsebességre képes, 12 órán keresztül haladni, töltési ideje pedig alig 3 óra. A mozdony alapjául egy dízelmozdony szolgált. „Ez a projekt világelső, jelenleg a leghasználhatóbb segédmozdony a maga kategóriájában, írja a loon.ro. A projekt költsége 3,6 millió lej -(249 millió forint) volt” – mondta Corneliu Dica, az Eurorest Romania képviselője, a projekt megálmodója. Ennek nagyjából a fele állami támogatás, a többi a cég önrésze volt. Az LHy-M elnevezésű vasúti hibrid mozdony több előnyt is ötvöz egyszerre: legalább 70%-al kevesebb károsanyag-kibocsátás, és akár 30-60% üzemanyagköltség-megtakaritás jellemzi, ami igen nagy előny az ipari zónák rakodóterületein, fejtette ki a gyártó Eurorest.

Ajánlott tartalom

Milyen típusú alternatív energiájú járművek léteznek?

A nem hagyományos hajtású járművek piaca egyre szélesebb. Az elektromos autók mellett népszerűek a hibridek. Ha ilyen autót keresel, először is tudnod kell, mi a különbség a BEV, HEV, PHEV, MHEV, EREV vagy FCEV járművek között. Ezért megvizsgáljuk, milyen típusú elektromos és hibrid autók léteznek, és miben különböznek egymástól, viszont van még egy dolog, amire szeretnénk felhívni a figyelmedet, tarts velünk!