Bár Magyarországon még szó sincs arról, hogy egy egész taxiflottát cserélnének hibridautókra, mint New York városban, azért van már olyan társaság, ahol környezetbarát járművel is szállítanak utasokat.
Nagyon magas a hibridautó ára és egyelőre kicsi a választék Magyarországon, többnyire ez tartja vissza a taxisofőröket, hogy környezetbarát autót vásároljanak. Hiába drága az üzemanyag, ma még mindig jobban megéri benzin- vagy dízelüzemű autót vásárolni és fenntartani, mint hibridet. “Szeretnénk hibridautókat, de a jelenlegi piaci körülmények között irreális elképzelés lenne. Szerintem a közeljövőben, ami alatt három évet értek, kicsi a valószínűsége annak, hogy hibridautók szállítanák az utasokat” – mondta a távirati irodának Pásztor György, a Budataxi és a Tele5 ügyvezető igazgatója.
A City Taxinál egyéni vállalkozóként dolgozó taxisok maguk döntik el, milyen autóval szállítják utasukat. “Társaságunknál két kollégának van hibridautója. Szerintem azok, akik új autót vásárolnának szívesen döntenének a környezetbarát kocsi mellett, de az ára visszatartja őket” – fogalmazott Tamás Miklós, a City Taxi elnöke.
Garamszegi Miklós a Főtaxi vezérigazgatója arról számolt be, hogy náluk egy taxis jár hibrid Hondával, amelyben ő is ült és nagyon kényelmesnek találta. “Olyan mint a többi autó, csak olcsóbb az üzemeltetése, sokkal kedvezőbb a fogyasztása. Én el tudom képzelni, hogy rövid időn belül több ilyen autó közlekedjen
Magyarországon is, hiszen 100 kilométerenként 1000-1200 forintra tehető a megtakarítás, ami jelentős összeg annak, aki sokat hajtja az autót” – tette hozzá Garamszegi Miklós.
A szakemberek szerint a hibridmeghajtású, vagyis hagyományos üzemanyaggal és elektromos árammal egyaránt használható gépkocsi egyik legnagyobb előnye, hogy kapcsolódik a jelenlegi üzemanyag-hálózati struktúrához, normál benzinnel működik, nincs szükség különleges anyagra a működéséhez. Még a karbantartásnál is ugyanannyit igényel, mint más “normál” autó.
New York városa minden hónapban 300 taxi helyére állít forgalomba hibridautót – jelentette be szerdán Michael Bloomberg polgármester. A város megállapodást kötött három nagy autógyártóval, amelyek vállalták, hogy folyamatosan ellátják a metropolist a környezetkímélő, modern járművekkel.
A Nissan havonta 200 darabot szállít az Altima hibridmodelljéből, a General Motors 50 Chevrolet Malibut, a Ford Motor pedig szintén 50 Escape márkájú hibrid legyártását vállalta havonta. New Yorkban jelenleg 1300 hibridtaxi közlekedik. A környezetvédő kezdeményezéseiről ismert Bloomberg célja, hogy 2012-ig a teljes New York-i taxipark hibrid- vagy alacsony fogyasztású járművekből álljon.