Hidrogén hajtotta minimozdony

A mozdony jelenleg még csak minimalista változata azoknak a kis lokomotívoknak, amelyek a gyerekek játszó parkjaiban működnek, de az egyetem mérnökei szerint jó példája annak, hogy miként változhat a közeljövőben ez a brit iparág. (Aiolus News) A mozdonyban kombinálták az üzemanyag cellát egy regeneratív fékezőrendszerrel és ólomakkumulátorral, amely hasonló ahhoz, amit az autókhoz használnak. Az üzemanyag cellák ebben az esetben 1,1kW-os protoncserés membrán elemek, ezek táplálják a permanens mágneses motort és feltöltik az akkumulátorokat, hogy gyorsításkor is biztosítva legyen a mozdony húzóereje. Szabályozható pneumatikus felfüggesztések, egy wireless ellenőrző készülék, egy touchscreen és egy tartály egészíti ki a felszerelést. A tartály 5 ezer liter viszonylag alacsony sűrítésű gázt tartalmaz, amely elméletben kb. 400 kg. teher elhúzására elég, de a teszt során meglepő eredmény született: a két póttartállyal a mozdonynak sikerült elhúznia 4 ezer kg-ot. A minimozdony megépítői remélik, hogy az érintett iparág “közelebbről is szemügyre veszi a lelkesítő technológiát”.

Ajánlott tartalom

A Volvo FH Aero nyerte a Green Truck 2025 díjat

A Volvo eddigi legüzemanyag-hatékonyabb modellje – a Volvo FH Aero – nyerte a 2025-ös Green Truck (Zöld Teherautó) díjat.