Hidrogén hajtotta minimozdony

A Birmingham-i egyetem diákjai megépítették az Egyesült Királyság első, hidrogén hajtotta mozdonyát, amelyet a Stapleford Miniature Railway 2,7 km-es pályáján próbáltak ki.

A mozdony jelenleg még csak minimalista változata azoknak a kis lokomotívoknak, amelyek a gyerekek játszó parkjaiban működnek, de az egyetem mérnökei szerint jó példája annak, hogy miként változhat a közeljövőben ez a brit iparág. (Aiolus News) A mozdonyban kombinálták az üzemanyag cellát egy regeneratív fékezőrendszerrel és ólomakkumulátorral, amely hasonló ahhoz, amit az autókhoz használnak. Az üzemanyag cellák ebben az esetben 1,1kW-os protoncserés membrán elemek, ezek táplálják a permanens mágneses motort és feltöltik az akkumulátorokat, hogy gyorsításkor is biztosítva legyen a mozdony húzóereje. Szabályozható pneumatikus felfüggesztések, egy wireless ellenőrző készülék, egy touchscreen és egy tartály egészíti ki a felszerelést. A tartály 5 ezer liter viszonylag alacsony sűrítésű gázt tartalmaz, amely elméletben kb. 400 kg. teher elhúzására elég, de a teszt során meglepő eredmény született: a két póttartállyal a mozdonynak sikerült elhúznia 4 ezer kg-ot. A minimozdony megépítői remélik, hogy az érintett iparág “közelebbről is szemügyre veszi a lelkesítő technológiát”.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.