A szén-dioxid-semleges energia, mint a jövő záloga, mindenki érdeke. Az elmúlt években a világ államai egyre növekvő mértékben invesztálnak a különböző technológiák fejlesztésébe, amelyek a megoldás részét képezhetik.
A hidrogént többen nem tekintik biztos befutónak, ám a szaporodó hidrogén alapú technológiák, mint a háztartásokban és a gépjárművekben alkalmazható cellák, bizonyítják szükségességét.
Japán az egyik legnagyobb fejlesztő és beruházó az érintett projektekben. A Honda FCX Clarity és a Mitsubishi Nessie SUV konstrukcióit már nem kell bemutatni, ám a kormány emellett az infrastruktúra kiépítésén is dolgozik. Az elektromos járművek számára már megkezdték a korszerű töltőállomások rendszerét megépíteni, olyan nagysebességű akkumulátortöltők telepítésével, melyek használatával az autó 5 percnyi töltéssel 40 kilométert tud megtenni.
Most a hidrogénjárműveket kívánják segíteni hasonlóan korszerű infrastruktúrával. Ennek érdekében a Gazdasági, Kereskedelmi és Iparkamara (METI) a Japan Hydrogen & Fuel Cell Demonstration. Project (JHFC) keretein belül elindította hidrogén kommercializálását, és 11 töltőállomást létesített az országban, köztük az első hidrogén-előállításra alacsony hőmérsékletű metanolt felhasználó rendszert Kawasakiban. Az állomással, ahol egy személygépkocsi feltöltése 40 percet vesz igénybe, és egyszerre öt személyautó vagy egy busz használhatja, a hidrogén kereskedelmi energiában rejlő lehetőségeit kívánták demonstrálni.