Látványosan nőhet az alternatív meghajtást használó járművek száma a magyarországi utakon a következő években a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) előrejelzése szerint.
Legalább 24 ezer sűrített földgázzal (CNG) hajtott személyautó közlekedhet Magyarországon 2020-ban, holott a 2015. végi adat a 2 ezret sem érte el. Számuk 2025-re 187 ezerre, 2030-ra pedig 284 ezerre nőhet. Tisztán elektromos személyautóból 21 ezer futhat az országban 2020-ban a 2015. végi bő 300 után, ezekből 2025-ben 81,6 ezer, 2030-ban már 181,9 ezer lehet. A prognózis a fejlesztési tárca azon programjából származik, amely az alternatív üzemanyagok használatának elterjesztését és infrastruktúrájuk kiépítési lehetőségét mérte fel. A dokumentum összeállításakor többek között a Közlekedéstudományi Intézet és a Pan-LNG projekt háttértanulmányaira, valamint a Jedlik Ányos-tervre támaszkodtak.
A fenti adatok a reális forgatókönyvhöz tartozó értékek, amelyek mellett készültek az érintett járművek alacsony és magas elterjedési szintjét feltételező elképzelések is. Az anyag kiterjed a többi járműtípusra is, így a cseppfolyósított propán-bután gázzal, a szintetikus és bioüzemanyagokkal, valamint a hidrogénnel hajtottakra. Hidrogénes buszból például 2020-ban 50 darabbal számol, 2025-re már háromszázzal, végül 2030-ra hétszázzal. Az előrejelzésből kibontakozik az alternatív hajtóanyagok tyúk-tojás problémájának feloldása: a járművek számával együtt nő a vételezési helyek száma is. A teljes cikk itt olvasható.