Japánban az üzemanyagcellás technológiák és termékek népszerűsítése jelentős támogatást és figyelmet kap. Több városban és helyszínen rendeznek a lakossági fogyasztókat megcélzó kampányokat. A legutóbbi ilyen kampány a Roppongi Tsutaya áruházban kapott helyett.

Hidrogénüzemű kerekesszékek a japán lakossági kampányban

Japánban az üzemanyagcellás technológiák és termékek népszerűsítése jelentős támogatást és figyelmet kap. Több városban és helyszínen rendeznek a lakossági fogyasztókat megcélzó kampányokat. A legutóbbi ilyen kampány a Roppongi Tsutaya áruházban kapott helyett.

A Tsutaya cég CD, videó áruház és kölcsönző, valamint könyvesbolt láncolatához tartozó üzlet a trendkövető japán és nemzetközi közönséget egyaránt vonzotta. A bemutatott technológiák között az üzemanyagcellás járművek, köztük is a hazai és külföldi autógyártók konstrukciói voltak a legnépszerűbbek. Képviseltette magát a Toyota, a Nissan, a Honda, a Hino, a Suzuki, a Mazda és a Daimler. A legújabb technológiai újításokat azonban a kisebb járművek vonultatták fel, mint a hidrogénhajtású kerekesszék, kiskocsi és kerékpár. A modelleket két japán gyártó, a kisméretű ipari termékekre szakosodott Kurimoto Ltd. és a japán gáz-és energiafejlesztési és -ellátási cég az Iwatani Corporation fejlesztették ki. Utóbbi vállalat már 50 éve dolgozik a különböző hidrogént hasznosító technológiákon és ennek megfelelően, közel 40%-os piaci részesedéssel rendelkezik a japán piacon. Az üzemanyagcellás kerekesszékek gyártását a jövő befektetésének tartják, a japán népesség gyors öregedése miatt. Jelenleg a lakosság 20%-a lépte túl a 65 éves korhatárt, ez a szám 2050-re elérheti a 40%-ot is.

A kerekesszék 60 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik és 10 órán át üzemképes, míg a kiskocsi 30 kilométert tud megtenni és egyhuzamban 5 órán keresztül használható. Mindkét jármű maximális sebessége 6 km/h.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.