Hollywood környezetvédő adatbázissal zöldül tovább

A “zöldülési” folyamat újabb állomásaként a filmgyártással kapcsolatos környezetvédő termékeket listázó adatbázist állított fel a korábban súlyosan energiapazarlónak és környezetszennyezőnek tartott hollywoodi filmipar.

Az Amerikai Producerek Céhe (PGA) szerdán számolt be arról, hogy beindult a www.greenproductionguide.com internetes adatbázis, amely környezetbarát termékeken túl zöld szolgáltatásokat is ajánl Amerika-szerte.
A honlap létrehozását – amely több mint 1500 “zöld” ajánlatot listáz – a nagy hollywoodi stúdiók, a Walt Disney, a Fox, az NBC Universal, a Sony Pictures Entertainment és a Warner Bros. finanszírozta.
A felhasználók számos kategóriában – többek között étel, ital, faanyag, festék – választhatnak a környezetbarát kínálatból. Arra is van lehetőség, hogy a használt díszleteket más produkciókra lehessen testálni. A “legjobb praktikák” címszó alatt pedig a produkciók mindennapos feladatainak “kizöldítésére” kaphatnak tippeket az érdeklődők. Például arról, hogyan juthatnak hozzá állatkísérletek nélkül előállított sminkekhez, hajápoló és egyéb kozmetikai termékekhez.
A honlapon letölthető karbonkibocsátás-kalkulátor is van, ami követhetővé teszi televíziós és filmes produkciók károsanyag-kibocsátását, és tanácsokkal szolgál a csökkentés módjairól.
A PGA tavaly hozta létre a PGAGreen.org honlapot, amivel szintén a film- és médiaipar környezettudatosabbá tétele volt a célja.

Ajánlott tartalom

Feleslegessé vált mobiltelefonokat gyűjt az Auchan

Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja, hogy minél több, már nem használt mobilkészüléket, GPS-t, tabletet és ezekhez használt töltőt, kábelt gyűjtsenek vissza a magyar háztartásokból, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaságot - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.