Blog Layout

Biodizel az indiai vasutaknak

K.H. Muniyappa indiai közlekedési miniszter bejelentette, hogy az Indiai Állami Vasutaknak szándékában áll 2013-ig 4 bioüzemanyag termelő létesítményt építeni.

Bővebben

Mintegy 70 ezer SZINező bulizott

Zöld dizájnerek, száguldó ReRobotok, újra és újra ráadást zenélő zenekarok: idén mintegy 70.000 ember volt részese a SZIN élménynek. A mediterrán nyárzáró igazán forróra sikerült: a SZIN Plázs homokját napozók, a hűsölni vágyók a Tiszában úszkáltak a koncertekre várva.

Bővebben

Nem veszélyesebbek a fiataloknál az idős autóvezetők

A hetven év feletti autóvezetők nem veszélyesebbek és nem halnak meg nagyobb valószínűséggel az utakon, mint huszonéves társaik - állapította meg egy húsz év közlekedési baleseteit áttekintő brit tanulmány.

Bővebben

Napkollektoros rendszer a sarkadkeresztúri sportcsarnokban

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata 3.765.766 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert a „Helyi hő- és hűtési igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal” című pályázati konstrukción az Új Széchenyi Terv keretében. A beruházásból a helyi sportcsarnok épületén napkollektoros rendszer kiépítésére került sor.

Bővebben

Jön az autóbuszos felár

Módosul a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer szeptember 1-jével. Lesz például autóbuszos felár, egyelőre a Budapest-M1 autópálya-Győr, Budapest-M1 autópálya-Szombathely, Budapest-M3 autópálya-Nyíregyháza, Budapest-M5 autópálya-Szeged vonalon.

Bővebben

A klímaváltozás a denevéreket is veszélyezteti

Egy kutatás szerint a klímaváltozás a denevérfajok jelentős számát veszélyezteti. A fajok már eddig is sokat szenvedtek a változó hőmérsékletek miatt – írja a Mammal Review folyóiratban publikált tanulmány. A szerzők szerint ez a változás „riasztó”, de még rosszabbra számítanak, ha a hőmérséklet-emelkedés folytatódik.

Bővebben

A fölösleges szélenergia tárolásával kísérleteznek

A cég problémája onnan ered, hogy a szél-energia mennyisége meglehetősen kiszámíthatatlan, ugyanakkor nem lehet korlátlan mennyiségű energiát a villamos rendszerbe betáplálni, ráadásul az elektromos áram tárolásának problémája a mai napig nem igazán nevezhető megoldottnak.

Bővebben