Classic Layout

Új szériát gyárt a Volkswagen: jön az elektromos bogár

A Volkswagen legújabb projektje is jól mutatja, az elektromos autóké a jövő - mondta a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke arra a hírre reagálva, hogy a német autógyártó cég és a Zelectric Motors a régi, hatvanas évekbeli Bogarakat elektromos motorral dobja újra a piacra.

Bővebben

Brüsszel hatékonyabb energiafelhasználással csökkentené az energiaszámlákat

A következő évtized végéig harminc százalékkal kellene csökkenteni az energiafelhasználást az Európai Unióban az Európai Bizottság szerdán ismertetett javaslata szerint a 2010-es bázishoz képest.

Bővebben

Hibrid hajtású buszokra kapott megrendelést a Rába

Huszonnyolc dízel-elektromos hibrid autóbusz szállításáról írt alá megállapodást a Rába Jármű Kft. Az új, alacsonypadlós, légkondicionált Volvo 7900-as típusú autóbuszok a jövő év elején állnak forgalomba a fővárosban. A hírre a Rába részvények kismértékben erősödtek, zárás előtt 0,8 százalékos emelkedésben álltak, 1330 forinton.

Bővebben

Mennyi legyen a nagy európai rezsicsökkentés?

Ellentmondás van az Európai Bizottság szakértői és az uniós döntés-előkészítő testület következő elnöke, Jean-Claude Juncker energiahatékonysági céljai között. A bizottság még júliusban javaslatot tesz az összeurópai energiaspórolásra, ami közvetve az orosz gázfüggőséget is enyhíteni fogja.

Bővebben

A biomassza eltékozlása katasztrófával fenyeget

Mindannyiunkat arra tanítottak gyerekkorunkban: hasznosítsuk újra a papírt, hogy minél kevesebb fát kelljen kivágni. A környezetvédők mozgalmát valóban az erdők védelme hívta életre. De mára, a klímaváltozás elleni küzdelem, illetve a Föld megóvásának jegyében a környezetvédők széleskörű kampányt folytatnak a fák kivágása és elégetése érdekében, hogy azzal csökkentsék a fosszilis üzemanyagok használatát.

Bővebben

Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban

Mint tudjuk, a mai sorozatgyártású elektromos autók automata váltóiban mindössze egy előre irányuló fokozat van, ellentétben a normál hajtással rendelkező járművekkel, ahol fokozatmentes vagy akár kilencgangos megoldásokat is találunk.

Bővebben

Tíz százalékkal drágább az energiatakarékos családi ház

A közel nulla energiaigényű családi ház építési költsége Németországban mindössze 5 százalékkal több mint a hagyományosé, Magyarországon a többlet még 10 százalék - közölte az Óbuda Group mérnök-tanácsadó az MTI-vel.

Bővebben