Classic Layout

Vége a százmilliárdos dorogi napelemgyártó cégnek

A termelés leállt, október elseje óta a folyik a végelszámolás a Panasonic dorogi napelemgyárában, már csak a gyár áttelepítését intéző tevékenység folyik az üzemben. A volt dolgozók jelentős része már el tudott helyezkedni.

Bővebben

Toyota FCV – Végre egy használható hidrogén-autó?

Ahhoz képest, hogy Elon Musk Tesla- és Paypal-alapító szerint csak marketing, semmi más, a Toyota üzemanyagcellás autójának egész bíztatóak a paraméterei. Az FCV (Fuel Cell Vehicle – üzemanyagcellás autó) elnevezésű a tanulmány ugyan ijesztően néz ki, de ha mindaz igaz, amit ígér, könnyen a Priushoz hasonló sikereket érhet el.

Bővebben

Kína küzd a szmoggal

A kínai főváros önkormányzata úgy döntött csütörtökön, hogy 2014-től 37,5 százalékkal csökkenti a forgalomba helyezhető autók számát. A kínai kormányzat pedig körlevélben tudatta, hogy a legsúlyosabb szmoghelyzetben felfüggesztik a tanítást, a munkahelyeken pedig rugalmasan kezelik majd a munkaidőt.

Bővebben

A hulladék nem üzemanyag – ne égessék el a jövőnket!

A hulladékégetéssel, cementgyártással, műanyaggyártással foglalkozó iparágak úgy népszerűsítik a „hulladékból nyert energia” megoldást, mint a hagyományos fosszilis tüzelőanyagok egy „tiszta”, „megújuló” alternatíváját – de ez nagyon távol áll a valóságtól! A hulladékégetés – azaz egyszerűen a hulladékok elégetése – bármely más fosszilis tüzelőanyag elégetésénél szennyezőbb, pazarolja az energiát és a véges természeti erőforrásokat.

Bővebben

Kovács Pál: a klímapolitikát le kell választani az energiapolitikáról

Amíg a klímapolitika szorosan kötődik az energiapolitikához, nem lehet sikert elkönyvelni az energia ágazatban, ezért le kell választani az energiapolitikáról - mondta Kovács Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára csütörtökön Egerszalókon, a kétnapos Országos Bányászati Konferencia nyitó napján.

Bővebben

Mibe kerül az ezerforintos tele tank?

Akit vertek már át alaposabban reklámmal, tudhatja, hogy az akár szó jelenléte valamilyen csapdát rejteget, így az akár félórás töltési idő, az akár egy turbódízel kisautó árából is megvehető kitételek csak bizonyos körülmények között lehetségesek. Melyek általában vagy nem adottak, vagy hihetetlen beruházást igényelnek.

Bővebben