Classic Layout

Tavaszig sem kell várni az energiacellára

Magyarország hatodik leggazdagabb embere, Széles Gábor még tavasszal jelentette be, hogy találmánya segítségével "Magyarország olyan növekedési pályára áll, amin már vagy ötszáz éve nincs és Orbán Viktor kétharmaddal nyer megint”. A nagy találmányt, az energiacellát őszre ígérte, de eddig egyelőre nagy volt a csend körülötte. A Hír24-nek adott interjúból azonban fontos részletek derültek ki.

Bővebben

Radikálisan csökkenthető a magyar házak szén-dioxid-kibocsátása

A Nyugat-magyarországi Egyetem Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Karának kutatói szerint csak a házak szigetelésével 60 százalékkal csökkenthető a káros szén-dioxid-kibocsátás, a geotermikus hűtés-fűtési rendszer kiépítésével pedig további 35 százalékkal.

Bővebben

A Smart Home – Intelligens otthon megvalósítása most már az átlag háztartások részére is elérhető! – 1. rész mit takar a Smart Home kifejezés

Az idei évben az aránylag pici lakásoktól kezdve a villákon át egészen az irodákba és ipari létesítményekbe is szereltünk be intelligens épületautomatikát illetve megjelentek érdeklődés szinten a kivitelezés vagy tervezés alatt álló társasházak is!

Bővebben

Ide vezet a rezsicsökkentés? Brutális áramszünet Venezuelában

"Nemzetközi elektromossági támadást" sejt a tegnapi kapitális áramszünet hátterében a venezuelai államfő, az ellenzék szerint azonban az ország áramszolgáltatójának hat évvel ezelőtti államosítása vezetett az egész országot sötétbe borító technikai hibához.

Bővebben

Taroltak a magyar cégek a zöldiroda-versenyen

Európa legzöldebb irodáit díjazták Brüsszelben az Irodai zöld innovációk konferencián. Négy kategóriában is magyarok nyertek. Az első Európai Zöld Iroda Versenyen hat ország 22 szervezete indult mikro, kis, közepes és nagy iroda, valamint civil és közintézmény kategóriában.

Bővebben

A cseppfolyós földgáz szállításban látják a jövőt a Japánban

A nagy japán tengeri szállítmányozók 90 új, a cseppfolyós földgáz (LNG) szállítására alkalmas tankerhajót akarnak megrendelni 2020-ig. A hajók összesen nagyjából 17,6 milliárd dollárba kerülhetnek és az Ázsiában növekvő LNG igényt szeretnék kielégíteni velük.

Bővebben