Masonry Layout

Tegyük rendbe vizeinket!

Ma van a vizesélőhelyek világnapja. Riasztó adat, hogy a legújabb eredmények szerint hazánkban a természetes folyók és tavak közül csak 12% van jó ökológiai állapotban.

Bővebben

Napelemes áram egymillió nigériainak

Mintegy 90 millió nigériai nem jut kiépített áramellátáshoz, ami a kontinensen első helyre törekvő afrikai ország további fejlődésének jelentős akadálya, a beruházókat fokozott elővigyázatosságra inti. A villanyhálózat néküli lakosok arra kényszerülnek egyelőre, hogy drága pénzért generátorok segítségével elégítsék ki energiaéhségüket.

Bővebben

A zöldgáz meghal a piacon

Magyar biogázüzemek sora dobhatja be a törülközőt, mert csak 2017-ig adhatják el a biogázukkal termelt áramot a kötelező átvételi rendszerben, támogatott áron.

Bővebben

A világ 10 legdrágább kávéja

Tisztázzuk már a legelején: nem a Kopi Luwak, vagy cibetkávé az első a listán, de még csak nem is a második.

Bővebben

Napelem szerelése: termék vagy szolgáltatás az áfában?

Mind gyakoribb, hogy a vállalkozások, illetve a lakossági fogyasztók napenergia átalakítására alkalmas berendezésekből nyert villamos energiával oldják meg ingatlanuk energiaszükségleteit.

Bővebben

Az oroszok bedőlnének a húszdolláros olajár mellett

A hordónkénti 20 dolláros olajár fenntarthatatlan lenne az orosz olajipari vállalatok számára - jelentette ki csütörtökön Alekszej Tekszler orosz energiaügyi miniszterhelyettes.

Bővebben

Nyomtatható solar panel

Az energiainpari innováció egyik meghatározó iránya, hogyan lehet minél egyszerűbben, minél sokoldalúbb és ahtékony solar paneleket előállítani.

Bővebben

Négy év múlva több szemét lesz a tengerben, mint hal

Ha a jelenlegi mértékben és sebességben folytatjuk a tengerek szennyezését, a a halpopulációt, derült ki a davosi Világgazdasági Fórum jelentéséből. A világszerte megtermelt plasztiknak csak 14 %-a kerül újrahasznosításra.

Bővebben

Hibridinváziót ígérnek az autógyártók

Villanyautók és hibridek ­özönét ígérik a gyártók. Nemcsak konnektorról tölthető változat készül, de olyan is, amely hidrogénnel táplált tüzelőanyag-cellából maga termeli az áramot. Ezzel a megoldással a jármű hatótávolsága lényegesen nagyobb a jelenlegi villanyautóknál – igaz, drágább is lesz.

Bővebben