Összeszedtünk mindent, amit tudni érdemes az üzemanyagcellás járművekről. Miközben napjaink szenzációja közlekedési szempontból még mindig a Tesla, addig Japán legnagyobb autógyártói egy másfajta tiszta üzemanyagforrással, a hidrogénnel kísérleteznek. A Toyota 57 500 dolláros Mirai autója jövőre már kapható Amerikában, a Honda pedig 2016-ban dobja piacra a saját FCV-jét.
BővebbenMasonry Layout
Akkor most mennyire káros a napelem?
Bővül a paksi atomerőmű, épülnek a nemzetközi gázvezetékek és zuhan az benzin ára - ezek alapján úgy tűnhet, nincs is értelme megújuló energiaforrásokba pénzt fektetni. A magyar kormány is hasonlóan gondolhatta, amikor környezetvédelmi termékdíjat vetett ki a napelemekre.
BővebbenKecskékkel legeltetik le a tájidegen növényeket Amerikában
Az elmúlt években egyre sikeresebben alkalmazzák a kecskéket az özönnövények elleni küzdelemben az Egyesült Államokban. A módszernek számos előnye van a kemikáliákkal és a mezőgazdasági gépekkel szemben.
BővebbenIV. Greennovációs Nagydíj – A környezettudatosabb gazdaságért
Idén két új kategóriával bővül a Professional Publishing Hungary szaklapkiadó környezettudatos vállalati működést díjazó versenye, a Greennováció Nagydíj. Az újítás eredményeként a még csak ötletként létező megoldásokkal is lehet nevezni, valamint keressük Magyarország legzöldebb települését. A versenyen 14 kategória van, a nevezési határidő 2015. január 30.
BővebbenSzélenergia világrekord Dániában
Dánia energiaellátásának immáron csaknem 40 százalékát szélturbinákból nyeri, megelőzve ezzel az ugyancsak rohamosan fejlesztő Egyesült Királyságot és Németországot. Az Orbán-kormány mindeközben megadóztatja a megújuló energiatermelést.
BővebbenNapelemek – Áder: a közös hibát közösen kell helyrehoznunk
Az államfő szerint a napelemekre kivetett környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatban hibázott a kormány, az Országgyűlés, az ellenzéki pártok, a környezetvédelemért felelős ombudsman és a köztársasági elnök is - ezt Áder János a parlamenti frakciók vezetőinek szerdán küldött levelében írta.
BővebbenA jegesmedvék is örülnek az olcsó olajnak?
A kőolaj ára néhány év alatt a felére esett vissza, aminek nemcsak gazdasági, de természetvédelmi hatásai is nagyon sokrétűek. Túl kell lépni azon az általánosításon, hogy a zöldek annak örülnek, ha drága a kőolaj, máris elmondjuk, hogy miért.
BővebbenNapelemadó: kínos a minisztériumi magyarázkodás
A napelemek magyarországi megadóztatásánál is elgondolkodtatóbb az ügyben illetékes szaktárca kiléte, de az is, hogy a felmerült kérdésekre milyen választ adtak.
BővebbenBiomasszára áll át a tatabányai erőmű
Egyedüli ajánlattevőként az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. nyerte el a tatabányai fűtőerőmű biomasszás tüzelésre való átépítését - jelent meg a hétfői Közbeszerzési Értesítőben.
BővebbenRobogón érkezik a megújuló energia megmentője
A napokban számolták ki tudósok, hogy a Föld fosszilis energiatartalékának jelentős részét ott kellene hagyni, ahol vannak, ha nem akarjuk szén-dioxiddal teletölteni a légkört. A valóság ezzel szemben az, hogy a benzinár rég látott mélységbe zuhant, és ilyenkor bizony telitankoljuk a családi autót. Talán még a gázpedált is jobban padlólemezhez nyomjuk, abban a tudatban, hogy ez most kevésbé fáj a családi kasszának.
Bővebben