Masonry Layout

Átalakulóban az európai megújuló-piac

Az Európai Fényelektromossági Ipari Egyesülés (European Photovoltaic Industry Association, EPIA) kimutatásai alapján az újonnan telepített napelemek áramtermelése tavaly elérte a 38,4 gigawattot, ami 28 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest.

Bővebben

Közösen fejleszti a jövőt a BMW és a Mercedes

A felszínen úgy tűnik, a német luxusautó-gyártók egy kanál vízben megfojtanák egymást, de vannak célok, amelyekért még a piaci érdekellentéteket is szívesen félreteszik. Ilyen cél a drótnélküli személyautó-töltő szabványának kifejlesztése és elterjesztése – ezen együtt munkálkodnak.

Bővebben

Gyorsan csökken az elektromos autók ára

Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséből. Bár ezek a járművek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzemű kocsiknál, az árkülönbség egyre mérséklődik.

Bővebben

Trendforduló a megújuló energetikai piacon

A napelemes rendszerek telepítése egyre inkább Ázsiába helyeződik át, s egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a villamosenergia-tárolás újszerű módszerei.

Bővebben

Nem csak Paks vár pótlásra

Az évtized végéig legalább 1500 megawattnyi erőművi kapacitást kellene üzembe helyezni Magyarországon a várható leállások és az áramimport növekedési üteme alapján, mutatott rá legfrissebb tanulmányában Stróbl Alajos energetikai szakértő. Szerinte az erőművi beruházásokban az államnak az eddiginél nagyobb szerepet kellene vállalnia.

Bővebben

Elektromos autók használatára utasít és ösztönöz a kínai kormány

Környezetkímélő elektromos autók vásárlását írják elő a helyi kormányzatoknak a kínai kormányszervek, egyben támogatást helyeztek kilátásba új autók vásárlásához - derült ki egy frissen közölt pekingi dokumentumból.

Bővebben

Íme a számok: téved, ha azt hiszi, hogy önt nem érinti a klímaváltozás

Sokan csak tudósok körében népszerű, tanulmányokban megvitatott témaként tekintenek a klímaváltozásra, amit a végén aztán úgyis megoldanak a szakemberek. Pedig egyelőre egyáltalán nem biztos, hogy az emberiség úrrá tud lenni rajta. Az viszont teljesen biztos, hogy mindenkit érint, számszerűsíthetően.

Bővebben

Jobban ki kellene használnunk a Dunát

A vízlépcsők hiánya gazdasági, kereskedelmi, energetikai és környezeti kárt okoz az országnak – állítja a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke. Az alacsony vízállás miatt kevesebb ideig hajózható a folyó, egyben kihasználatlan az infrastrukturális előnye.

Bővebben