A vízen sodródó vagy a tengerfenékre süllyedő "szellemhálók" 640.000 tonnás tömegükkel a világtengerekben található hulladék tíz százalékát teszik ki - állítja az ENSZ mezőgazdasági szervezetének (FAO) és környezetvédelmi programjának (UNEP) közös jelentése.
BővebbenMasonry Layout
„Anacondával” a hullámok energiájának hasznosítására
Feltalálói szerint egyszerűségében rejlik a hullámok energiájának hasznosítására tervezett legújabb eszköz, az Anaconda ereje, amely egyszerű gumicsőként nyeli el a vizet és alakítja árammá egy turbina segítségével.
BővebbenBreki békával kampányol Károly herceg az esőerdők megmentéséért
Brekivel, a békával kampányol Károly herceg az esőerdők megmentéséért.
BővebbenAz ELMŰ zöldül
Az ELMŰ vezetője Dr. Kövesdi Zoltán beszél a cég újdonságairól, terveiről, zöld technológia iránti elkötelezettségéről.
BővebbenVákum és síkcsöves napkollektorok bemutatása
Versits Tamás, a Vaillant értékesítési igazgatója mutatja be a cég új termékeit, többek között a napkollektorokat és a hőszivattyút.
BővebbenBurokworkshop videointerjú
Dr. Kistelegdi István A Pécsi Egyetem professzora által szervezett Burokworkshop rendezvényen jártunk. Ő és mentora, Prof. Dr. Roland Krippner vállalkozott egy videointerjúra.
BővebbenNapkollektorok működése
A napkollektorok működéséről faggattuk Garaguly Lászlót a Solar Trade vezetőjét.
BővebbenÚj eljárás:házilagos áramtermelés
A napelemekkel történő fűtés immáron nem számít újfajta energiafelhasználásnak. Új jelenség viszont, amikor a napenergiát a háztartásban áramtermelésre kívánják felhasználni. Jóllehet költséges megoldásról van szó, és széleskörű elterjedése híján, a beruházás megtérülési adatai sem állnak rendelkezésre, mégis érdemes megismerni, miként lehet kiváltani az egyre növekvő villanyszámlát a napelemek szolgálatba állításával.
BővebbenMeg tudjuk változtatni a világot!
A Siemens alapítványának amerikai kezdeményezése még tavaly indult útjára és lassan a végéhez közeledik.
BővebbenMég több érv a tömegközlekedés mellett
Azt mindenki tudja, ha autó helyett a tömegközlekedést választjuk, jót teszünk a környezetnek. Kevesebb autó az úton, kevesebb kibocsátás, sőt kevesebb autó, kevesebb közlekedési dugó. A környezeti hatásokon kívül is vannak még érvek.
Bővebben