A szén-dioxid kibocsátást gyakran tartják a globális felmelegedés egyik okának a CO2 jelentős üvegházhatása miatt. Az európai CO2 kibocsátás mintegy 38 %-ért az energiatermelés a felelős. A szakemberek egybehangzó véleménye, hogy hosszú távon a fenntartható energiatermelés kulcspontja a CO2 kibocsátás-csökkentése.
BővebbenTimeLine Layout
március, 2013
-
27 március
Három év múlva megvehető a levegővel hajtott autó
Forradalmasíthatja a hibrid autók piacát a Peugeot-Citroën 2016-tól megvásárolható, új generációs hibrid rendszere.
Bővebben -
27 március
Háromszázmilliárd bicikliútra
Biciklis „szupersztráda” kiépítésére készül a londoni városvezetés. Boris Johnson, a brit főváros polgármestere összesen 914 millió fontot, vagyis több mint 300 milliárd forintot kíván költeni e célra.
Bővebben -
27 március
Óriási biomasszát fedeztek föl az óceáni kéregben
A 2003-ban indult, Óceáni Fúróprogram keretein belül a JOIDES Resolution névre hallgató kutatóhajó fúrójának segítségével mintegy 2,5 kilométerre hatoltak be a vízfelszín alá, ahol az óceáni kéregből vettek mintát.
Bővebben -
27 március
A Bosch is bezárja napelemes üzletágá
Újabb nagy szereplő száll ki a napelemes üzletágból: ma jelentette be a Bosch, hogy bezárja PV üzletágát, mivel az 2,4 milliárd euró veszteséget halmozott fel.
Bővebben -
27 március
Generációváltás az elektromos kisautóknál Indiában
Az indiai autóipar ismét hallat magáról, hiszen hamarosan forgalomba helyezhetik a kontinensnyi országban az új generációs elektromos kisautókat.
Bővebben -
27 március
Az év, amikor nem volt nyár
1816 a nyár nélküli év néven vonult be a történelemkönyvekbe: bár a Föld átlaghőmérséklete 0,4-0,7 Celsius fokkal maradt el csak a szokásostól, a lehűlés példátlan mezőgazdasági katasztrófához és éhínséghez vezetett az Egyesült Államokban, Kanadában és Nyugat-Európában.
Bővebben -
26 március
Európa tengerei nem jutnak a Mexikói-öböl sorsára
Az Európai Bizottság zöld jelzést adott annak a direktívának, mely első ízben kívánja szabályozni a tengeri olaj-és gázkitermelést az EU vizein. A szabályozást azonban nem kötelesek alkalmazni a tagországok.
Bővebben -
26 március
Nagy átmérőjű, keskeny kerekek lesznek a jövő autóin
A Pirelli szerint 2020-tól csak malomkerék átmérőjű, virsligumikkal lehet majd teljesíteni az Európai Unió egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásait.
Bővebben -
26 március
Háromból egy tulajdonos nem venne többet elektromos autót
Egy Japánban végzett kutatás szerint a villanyautó tulajdonosok nem teljesen elégedettek a választásukkal.
Bővebben