2012 Honda Civic a hatékonyság és az innováció mintája

Amióta az első Honda Civic megjelent 1972-ben, ez a nagy mennyiségben eladott modell gazdaságos, megbízható vezethetősége és az alkalmazott műszaki innovációk miatt megérdemelten szerzett hírnevet.

Például 1975-ben az első generációs Civic bemutatta a CVCC technológiát, amely lehetővé tette a Honda számára, hogy az egyre szigorúbb kibocsátási normáknak katalizátor nélkül is megfeleljen. A Honda újratervezett, kilencedik generációs 2012-es Civic-je a jobb üzemanyag-takarékosság, az alternatív üzemanyaggal működő és hibrid változatok és egy sor high-tech funkció révén folytatja ezt a innovatív hagyományt. A Civic modelleket a változó szelepvezérléses (i-VTEC) technológiát alkalmazó motorok széles választékával kínálják. Első alkalommal értékesítik az USA-ban országszerte a földgázzal működő Civic GX változatot – ez az egyetlen, az USA-ban gyárilag épített, speciális CNG személyautó. A Civic GX korábban csak Kaliforniában, New York, Utah, és Oklahoma államokban került forgalomba.

 
A legtöbb 2012 Civic modell rendelkezik a Honda Eco-Assist technológiával, amely már elérhető a Honda CR-Z és Insight hibridekben. Ez az Eco-Assist első alkalmazása kizárólag benzinüzemű motorral hajtott autóban. Az Ec-Assist valós idejű visszajelzési rendszerét úgy tervezték, hogy segítsen a vezetőknek a hatékony vezetési szokások fejlesztésében. Amikor a zöld ECON gombot megnyomják, a rendszer a maximális üzemanyag-takarékosság érdekében beavatkozik bizonyos jármű funkciókba. A Civic Hybrid a legújabb generációs IMA benzin-elektromos hibrid rendszert használja. A nagy változás az, hogy a korábbi változatok nikkel-metál-hibrid (NiMH) akkumulátort használtak, míg az újat lítium-ion (Li-ion) akkumulátor technológia működteti, első alkalommal egy Hondában.


A Honda szintén bemutatta következő generációs konnektoros hibrid platform koncepcióját, amely két-motoros hibrid rendszert fog használni. Ez a rendszer három üzemmódban működhet – teljesen elektromos, benzines-elektromos hibrid és egy egyedi motor közvetlen meghajtású üzemmódban. A koncepcióautó teljesen elektromos üzemmódjában a járművet egy 6 kilowatt-óra teljesítményű lítium-ion akkumulátor és egy 120 kilowattos elektromos motor hajtja, amely tisztán elektromos üzemmódban 25 km hatótávot és 62 km/h végsebességet tesz lehetővé. Hibrid üzemmódban a 2.0 literes i-VTEC négyhengeres, Atkinson ciklusú motort egy E-CVT váltón keresztül társítják az elektromos motorral. A közvetlen meghajtású üzemmódban a benzinmotor egyedül hajtja az első kerekeket a hatékony, nagy sebességű távolsági utazás érdekében.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.