Honda Jazz Hybrid – HX-T

Az Insight és CR-Z sikerét követően a Honda a Jazz modellel bővítette az IMA hibrid hajtású választékát.

Ha a hagyományos Jazz modell népszerűsége alapján következtetni lehet, a hibrid változat – amelyet először a tavalyi a párizsi autókiállításon mutattak be – valószínűleg hasonló sikert arat majd az utakon. tágas és világos utastérben ülve, a Jazz olyan sima és kényelmes utazás érzetét kínálja, mintha nagyobb autóban ülnénk. Az, hogy meg lehet nyomni az „eco” gombot, csak hozzáad a modell vonzerejéhez, bár különös, hogy a Honda nem faragott le még néhány grammot, hogy elérje a szimbolikus 100 g/km CO2 kibocsátási értéket.

 
TELJESÍTMÉNY
Mivel tervezésekor a gazdaságosság volt a legfőbb szempont, a Jazz minden bizonnyal nem a legfürgébb városi kisautó a piacon– annak ellenére, hogy az Insight 1,3 literes 4 hengeres IMA hajtásláncát használja és könnyebb annál. Meglepő módon és kissé kiábrándítóan, padlógáznál csak alig észrevehető különbség van a „sport”, az „eco” és a „drive” üzemmódok között, bár a „sport” kissé élénkebbnek hangzik. Az autó 12,6 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet, a végsebesség 177 km/h – a teljesítmény 87 lóerő 5800 fordulat/percnél és 121 nm nyomaték 4500 fordulat/percnél. A legtöbb Jazz vásárlónak nem igazán fog számítani, de a hibrid gyorsulása 1 másodperccel jobb, mint az előd benzines modellé.

 
KEZELHETŐSÉG
Bár csak 1209 kg, a Jazz a tényleges súlyánál nehezebbnek tűnik, mivel a hátsó ülések alatti akkumulátor csomagot elég mélyre építették be. Ez azonban nem feltétlenül rossz; stabilnak és biztonságosnak érződött és a kanyarokban kevésbé dőlt meg a karosszéria. A szervokormánnyal és az ABS segítségével a Jazz vezetése nagyobb utakon és városi forgalomban egyaránt kényelmes. Az ESP szintén hozzájárul a határozott vezethetőséghez.

 
KAROSSZÉRIA
A karosszéria felépítése hasonló a benzines elődhöz, bár néhány kisebb változtatással, amelyek főként a jobb hatékonyság érdekében elvégzett aerodinamikai finomításoknak köszönhetőek. A tesztelt HX-T modellt színrefújt lökhárítókkal és tükrökkel illetve könnyűfém felnikkel látták el és meglehetősen sportosan néz ki. A motorháztető a nagy szélvédő síkjában folytatódik, emiatt kicsinek tűnik; valójában a motor fele tulajdonképpen a műszerfal alatt van. A rövid motortér miatt a parkolás nagyon könnyű. A hibrid Jazz méretei: hosszúság 3900 mm; magasság 1525 mm; szélesség 1695 mm.

 
KÉNYELEM ÉS KEZELŐSZERVEK
A Jazz öt felnőtt számára kínál kényelmes és tágas utazási lehetőséget, bár hosszabb utakra csak fenntartásokkal. Különösen hasznos részlet a nagy első szélvédő az osztott, üvegezett A-oszlopokkal, amelyeket remekül egészít ki az üvegtető -kiváló kilátást, valamint világos és szellős térérzetet teremtve ezzel a vezető és az utasok számára egyaránt. Bár a műszerfal és a kezelőszervek minőségérzete megfelelő, az ajtók és az ajtóbetétek kinézete és minősége kissé igénytelennek és gyengének tűnik. középső fogyasztásmérő kissé ódivatú és használata elég bonyolult a kezelési útmutató elolvasása nélkül. Az ülések tágasak és kényelmesek, a karosszérián belül pedig üvegszálas gyapjút használtak fel a gördülési zaj csökkentése érdekében. A hátsó ülőlapok alatt jelentős tárolókapacitás rejtőzik; és azokat lehajtva 883 literes csomagtartó alakítható ki.

 
FOGYASZTÁS ÉS ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEK
A 104 g CO2/km károsanyag-kibocsátási értéknek köszönhetően a Jazz tulajdonosok az első évben gépjárműadó mentességet élveznek és a későbbiekben is csak 20 £-ot kell fizetniük évente, illetve ha cégautóként használják, akkor is alacsonyabb adót kell fizetniük. Azonban a Honda nem teljesíti a 100 g/km határértéket, amely mentesítené a tulajdonosokat a dugódíj megfizetése alól. A hivatalos fogyasztási adatok: extra városi használatban 3,8 l/100 km, normál városi használatban is 3,7 l/100 km illetve kombinált üzemmódban 3,75 l/100 km – a hibrid eltérő körülmények között is viszonylag hasonló fogyasztási adatokat produkált. Azonban tesztelési körülmények között, amely városi és országúti forgalomban erős gyorsításokat és gazdaságos vezetést egyaránt tartalmazott, a fogyasztás átlaga 4,9 l/100 km volt.

 
ZÖLD BIZONYÍTVÁNY
Bár a Jazz magának követeli az első hibrid kisautó címét, a Honda egyszerűen újra felhasználta a korábbi Honda hibridek 1.3 IMA hajtásláncát ebben a könnyebb, kisebb modellben. A fékenergia-visszanyerés, a start-stop technológia és a burkolt fenéklemezt is magában foglaló továbbfejlesztett aerodinamika együttes alkalmazásának köszönhetően a CO2 kibocsátás 104 g/km értékre csökkent – ez 21 grammal kevesebb, mint a legkisebb kibocsátással rendelkező benzines változaté. Az Eco-Assist funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy még hatékonyabban vezessen, azonban kár, hogy a CO2 kibocsátás nem került a 100 g/km érték alá.

 
VÁLASZTHATÓ KIEGÉSZÍTŐK
A tesztelt HX-T modell a kínálat csúcsaként a következőket tartalmazza: érintőképernyős navigáció, 15 collos könnyűfém felnik, bőrülések, kényelmes első és hátsó könyöktámasz, elektromos tükrök, tolató radar, távirányítású központi zár és riasztó, Bluetooth és tempomat. Az automata légkondicionáló és az elektromos szervokormány kifogástalanul működnek. A kilométeróra változó háttérvilágítása tájékoztatja a vezetőt arról, hogy vezetési stílusa milyen hatással van a gazdaságosságra, és ezzel a takarékosabb vezetési technikát helyezi előtérbe. A HX-T felszereltségi szint a panoráma napfénytetőt is magában foglalja, ami jelentősen javítja ennek a vonzó városi autónak a belső terét és a vezetési élményét.

 
ÖSSZEGZÉS

Tesztelt modell: Honda Jazz hybrid HX-T
Karosszéria: 5 ajtós ferdehátú
Motor/CO2 kibocsátás: 1.3 IMA benzin-elektromos hibrid / 104 g/km
Felszereltségi szintek: HE, HE-T, HS, HS-T, HX, HX-T
Fogyasztói ár: 4.870.000 Ft

Garancia: 3 év / 144.000 Km

Kereskedésekben: már kapható
Értékelés: 4.0 csillag

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.