Íme a Nissan elektromos furgonja

Akár történelmet is írhat a Nissan elektromos furgonja: az autó közúti tesztjei ugyan még csak most kezdődtek, de a hozzáértők máris komoly jövőt jósolnak neki.

A Nissan még 2009-ben, a Leaf sorozatgyártásának megerősítésével egy időben jelentette be, hogy 2012-ben megkezdi az NV200 modellre épülő, elektromos hajtású kishaszonjármű forgalmazását. Az akkor még távolinak ható dátum most már vészesen közeleg, de a Nissan nem is tétlenkedett, és már a napokban megkezdi a típus közúti főpróbáját. Elsőként a japán postánál, Yokohama városában végeznek kéthónapos teszteket, majd idővel más földrészeken is útnak indulhatnak a helyi emissziótól teljesen mentes, csendesen gördülő furgonok próbajáratai. Mindez két szempontból is hatalmas jelentőségű. Egyrészt új korszakot vezet be az elektromos közúti közlekedés piacán. Az ugyanis mostanáig túlontúl életmód-irányultságú volt: a szélsőségekre koncentrált, és sokadik autónak való modelleket – városi törpéket vagy egzotikus sportkocsikat – szerelt fel elektromos hajtással. Ez a bevezetés első hullámában teljesen érthető, hiszen egy vadonatúj gondolkodásmódot kell meghonosítani, az ismertség megszerzésével azonban át kell térni a praktikus felhasználásokra. Márpedig az elektromos hajtásnak egyértelműen a városban, ott is a szállítási feladatok elvégzésében van leginkább létjogosultsága: egymást követő, rövid utak a lassan mozgó, nehezen járható forgalomban, két fuvar között egy berakodásnyi szünettel, ami épp elég az akkumulátorok részleges vagy teljes feltöltésére, majd mehet tovább az emissziómentes, nyomatékban gazdag szállítás.

 
Az előbbiek az összes, már kapható vagy hamarosan piacra kerülő akkumulátoros kishaszonjárműre vonatkoznak. A Nissan NV200 azonban egy további, felbecsülhetetlen értékű előnnyel is rendelkezik: a modell napsárgára fényezett példányai a következő hónapok, évek során egyre nagyobb létszámban szállják majd meg a világ egyik legismertebb metropoliszát, New Yorkot. A Nissan NV200 nyerte meg ugyanis azt a pályázatot, amelyet a város vezetése írt ki új generációs taxik számára. Márpedig a Nagy Almában taxinak lenni rang és kihívás – a jelenleg tizenháromezer darabot számláló állomány a világ legnagyobb mozgó tesztlaboratóriumaként évente nagyjából 800 millió kilométert tesz meg –, ugyanakkor hatalmas publicitás is. De páratlan értékű lehetőség volna ez a villamos közlekedés ügye számára is, hiszen a nagyközönség elméleti fejtegetések és előítéletek helyett a fuvarok során személyesen is megtapasztalhatná a technológiában rejlő lehetőségeket.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.