A fejlesztést az AMC Europe Kft., az Intermotor Kft. és a győri Széchenyi István Egyetem konzorciuma valósította meg mintegy 100 millió forintos fejlesztés eredményeként.

Íme az első hazai hibrid teherautó

A fejlesztést az AMC Europe Kft., az Intermotor Kft. és a győri Széchenyi István Egyetem konzorciuma valósította meg mintegy 100 millió forintos fejlesztés eredményeként.

A tanulmány jármű kialakítását a Baross Gábor pályázat mintegy 70 millió forinttal támogatta. A konzorcium egy gyári dízelhajtású Ford tehergépkocsit alakított át hibrid hajtásúvá a hátsó kerekek elektromos meghajtásának kifejlesztésével. A jármű vagy hibrid, vagy dízel üzemben vagy elektromos üzemben működik a vezető döntése alapján. Az elektromos üzem két, egyenként 30 kilowattos teljesítményű villamos motorral működik, a motorok a jármű hátsó tengelyét hajtják meg. Városi forgalomban 70-80 kilométert tud megtenni a teherautó tisztán villamos hajtással. A járműre lítium akkumulátorokat szereltek. A töltést részint napelemmel, részint hálózati töltéssel oldják meg, de lehetőség van arra is, hogy a fékezési energiát a jármű visszanyerje. Ez utóbbi az úgy nevezett vonszoló töltés. A teherautó tetején lévő 7 négyzetméteres napelemes egységnek az a funkciója, hogy rátöltsön az akkumulátorra.

A konzorcium vezetője, az amerikai AMC magyarországi fejlesztő leányvállalata, az AMC-Europe Kft. a jármű elektronikus rendszereit fejlesztette a projektben. Az Intermotor Kft. feladata a villanymotorok kifejlesztése volt. Az egyetem a járműfejlesztést, az átalakítást, és a hajtástechnika optimalizálását végezte, továbbá a teherautó számítógépes vezérlését dolgozta ki. A járművet a továbbiakban országúton és városban is tesztelik majd. A tanulmányautó további kutatás-fejlesztés és oktatás alapját képezi az egyetemen, nem szállításra fogják használni – mondta a Varga Zoltán, az egyetem docense. A fejlesztők azonban arra is számítanak, hogy piaci termék lesz belőle, akár az egész autó, akár a benne működő egységek piacképesek lesznek.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.