Innovatív ökocsomagolást vezetett be a PUMA Clever Little Bag néven, amely a magyarországi kereskedelmi egységben is elérhető.
A neves iparművész, Yves Béhar által tervezett csúcstechnológiájú csomagolási és disztribúciós rendszer alkalmazásával a cég új mércét állított a sportlifestyle termékeket gyártó és forgalmazó cégek számára. Az új, innovatív megoldások jelentősen csökkenteni fogják a hulladék és CO2 kibocsátást, amelyet a hagyományos csomagolóanyagok, mit például a cipős dobozok és polietilén táskák, zacskók okoznak. Mindez jó alapot ad a cég célkitűzésének, hogy csökkentse a szén, az energia és a víz felhasználását, valamint a károsanyag-kibocsátást 25%-kal. A PUMA a nemzetközi cipő-, ruházati- és felszerelés termékpalettáját úgy fejleszti, hogy 2015-re annak 50%-a megfeleljen a most ismert legjobb fenntarthatósági szabványoknak. A következő mérföldköve a PUMA arra irányuló küldetésének, hogy a világ legrokonszenvesebb és legfenntarthatóbb cége legyen egy olyan innovatív csomagolási és terjesztési rendszer bevezetése volt, amelynek keretében a PUMA termékeknél a cipős dobozokban használt papír mennyiségét 65%-kal és a szénkibocsátást évente 10 tonnával csökkenti – a fennmaradó csomagolóanyagok pedig 2015-re teljesen környezetbarát anyagok lesznek. A cég a San Francisco-i Yves Béhart kérte alkotótársul, hogy közösen gondolják újra azt a megoldást, ahogy a cég által évente gyártott és eladott milliónyi cipőt csomagolják.
A kevesebb csomagolás kevesebb nyersanyagot jelent, kevesebb víz- és energiafelhasználást a gyártáshoz, és a kevesebb súlyt, amit szállítani kell – és végül kidobni. Béhar által tervezett Clever Little Bag a karton cipős dobozt egy újrahasználható cipős zsákkal váltotta ki, amely megvédi a cipőket attól a pillanattól, amikor elhagyják a gyárat addig a pontig, amikor megérkeznek a vevőig – ezáltal a gyártási oldalon megtakarítást eredményez a kevesebb csomagolóanyag miatt, csökkentve a szállítási súlyt és feleslegessé téve a plusz műanyag zacskókat. A Clever Little Bag alkalmazásával elért 65%-os papírfelhasználás-csökkenés eredményeképpen a cég csökkenti a víz, az energia, a fűtőolaj felhasználását a gyártás szintjén 60%-kal évente. Más szavakkal: körülbelül 8500 tonnával kevesebb papírt használunk, 20 millió Megajoule energiát takarítunk meg, 1 millió literrel kevesebb fűtőolajat használunk fel és 1 millió liter vizet takarítunk meg. A szállítás folyamán 500.000 literrel kevesebb üzemanyagot használunk, és végezetül a hagyományos bevásárlótáskák könnyű és okos táskákkal való kiváltásának köszönhetően a súlykülönbözet miatt 275 tonna műanyagot takarítunk meg. Azáltal, hogy a cég lecseréli az üzleteiben eddig használt műanyag- és papírtáskákat környezetbarát, lebomló táskákra, a lifestyle cég 192 tonna műanyagot és 293 tonna papírt takarít meg évente.