Indul a Fesztiválbusz: első állomás a VOLT Fesztivál

Karaoke, pihenő sarok és kvíz játékok mellett földrajzi és történelmi tudáspróba is szórakoztatja az érdeklődőket a kedden felavatott Fesztiválbuszon, amelynek első állomása a VOLT Fesztivál.

A fesztiválbusz segítségével népszerűsíti októberig a belföldi programokat a Fesztiválok Évében a Magyar Turizmus Zrt. a MOL támogatásával a különböző fesztiválok helyszínein. A tájékoztatáson, kiadványokon túl élményszerűen, játékos formában akarják bemutatni a magyar turizmust animátorok közreműködésével – mondta el Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettese a kedden tartott sajtótájékoztatón Budapesten.
A Történelem Tanszéken történelmi ismereteiket tehetik próbára az érdeklődők, a Földrajz Tanszéken vaktérkép, az Ének-Zene Tanszéken karaoke várja a fesztivál látogatóit. Az emeleten pihenő részt, a busz előtt pedig “játszóteret” alakítottak ki. A Fesztiválbusz állomásairól az üzenő falon olvashat a közönség, s a járműben kialakított múzeum számára bárki hagyhat “relikviát”.

A busz szerdától a soproni VOLT Fesztiválon várja közönségét, majd a Szegedi Szabadtéri Játékok helyszínére látogat el, októberig összesen 12 rendezvény programjait színesíti. A helyszínek között szerepel a 11. Hegyalja Fesztivál, a Művészetek Völgye, a Forma 1, az Ördögkatlan Összművészeti Fesztivál, a Sziget Fesztivál, a Summerfest Nemzetközi Folklórfesztivál, a Nemzetközi Tiszai Halfesztivál, a Szolnoki Gulyásfesztivál, az Etyeki Kezes-Lábos és a Csabai Kolbászfesztivál.
A legnépszerűbb, leggyakrabban felkeresett rendezvények a gasztronómiai fesztiválok, ezeket a lakosság 30 százaléka választja. Második helyen a könnyűzenei, harmadikon a hagyományőrző fesztiválok állnak, a komolyzenei események a negyedik helyre szorultak  – emlékeztetett Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója egy korábbi felmérésre. A kutatásból kiderült, hogy a két legnépszerűbb és egyúttal legismertebb fesztivál a Sziget és a Debreceni Virágkarnevál.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.